BEOGRAD, U Srbiji su najtraženiji polovni automobili “folksvagen”,”opel”, “fijat”, “reno”, “pežo”, “ford” i “alfa romeo”, a najskuplji među polovnim automobilima je “bentli kontinental” od 120.000 evra, pokazalo je istraživanje koje je tokom juna uradio sajt www.polovniautomobili.com.
Kada je riječ o konkretnim markama automobila, statistika sajta pokazuje da su najtraženiji “golf 4” i “golf 2”, a zatim slijedi “opel astra”, Fijatovi “punto” i “stilo”, a zatim i “reno megan” i “klio”.
Prosječne cijene polovnih vozila zavise od godine proizvodnje, pa se tako za “reno klio” iz 2004. godine mora izdvojiti oko 3.000 evra, dok se za isti model četiri godine mlađi cijena kreće oko 5.000 evra.
Takođe, gotovo tri puta veće interesovanje vlada za automobile sa pet vrata i oni su, kada se govori o istim modelima, često skuplji od onih sa troja vrata za 200 do 300 evra.
Najtraženije su klasične limuzine, a za njima slijede karavani, hečbek i kupei, dok su najzastupljenije boje polovnih vozila koja su u prodaji siva i crna.
Najskuplji polovni automobili koji se prodaju u Srbiji su “bentli kontinental” čija cijena iznosi 120.000 evra /2008. godina/, zatim “mercedes benz E 63 AMG” 88.000 evra /iz 2010. godine/.
Slijede “nisan GT-R” 86.000 evra /2011/, “majbah 57” 80.000 evra /iz 2008. godine/, “porše 911 turbo” 78.000 evra /2008. godina/ i “mercedes benz GL 320” 77.000 evra /2010. godina/.
Razlika u cijeni između “dizelaša” i “benzinca” kreće se od 1.000 pa čak do 1.500 evra što može značajno uticati na odluku kupca za koje vozilo će se opredijeliti bez obzira na afinitete.
Na tržištu su najtraženiji automobili od 1600 do 2000 kubika /u ponudi ih je oko 20.000/, a zatim od 1300 do 1600 kubika /oko 10.000 automobila u ponudi/.
Srazmjerno sa interesovanjem, vozila od 2500 kubika pa naviše u ponudi ima svega oko 2000 na srpskom tržištu.
Najviše polovnih automobila u ponudi je sa dizel motorima /oko 20.000/, zatim “benzinci” /oko 11.000/, a na trećem mjestu su vozila koja za pogon koriste gas /oko 7.000/ – prenosi sajt www.bizlife.rs.