TOKIO, Dugogodišnji japanski rivali, Soni i Panasonik, sarađuju u razvoju najnovije generacije televizijskih ekrana – OLED, pokušavajući da sustignu južnokorejskog konkurenta, Samsung Elektroniks.
Dvije japasnke firme su u zajedničkom saopštenju poručile da će se tehnološki udružiti u razvoju ekrana OLED (Organic Light-Emitting Diode) da bi do iduće, 2013. godine, postigle jeftinu, masovnu proizvodnju.
Panasonik i Soni su imali velike gubitke zbog zaostajanja za Samsungom i drugim azijskim proizvođačima televizora.
Samsung namjerava da već ove godine počne prodaju televizora sa velikim ekranima OLED. Ta tehnologija je drugačija od tečnog kristala i daje veoma jasnu, živu sliku.
Agencija Fič Rejtings je ocijenila da povezivanje Sonija i Panasonika svjedoči o “padu japanskih tehnoloških kompanija” među kojima je ranije takav savez bio “nezamisliv”.
Soni je 2007. prvi na svijetu prodao televizor OLED – model od 11 inča, ali nije postigao veliki uspjeh djelimično zbog malih dimenzija ekrana i visoke cijene.
Soni kupuje ekrane od tečnog kristala od drugih proizvođača. Zajedničko preduzeće sa Samsungom za proizvodnju LCD ekrana je ugašeno ove godine kada je zbog pada cijena kupovina ekrana drugih proizvođača postala rentabilnija od njihove proizvodnje.
I Soni i Panasonik su imali rekordne gubitke u fiskalnoj godini završenoj 31. marta. Tome su doprinijeli pad cijena i rast jena zbog koje je konkurentnost robe iz Japana manja od proizvoda iz Južne Koreje.
Analitičari smatraju da bi Japancima dodatnu štetu mogla napraviti računarska kompanija Epl (Apple) koja bi za nekoliko godina mogla da se oproba u proizvodnji televizora. Epl je hitovima iPod, iPhone i iPad već omeo profitabilnost japanskih proizvođača elektronike. Beta