TOKIO, Japanska “Tojota” demantovala je danas medijske špekulacije da će krenuti sa prodajom jeftinih kola u Indiji za oko 6.000 dolara, u okviru plana povećanja udjela na unosnom indijskom tržištu automobila koje bilježi jednu od najvećih stopa rasta na svijetu.
“Takav plan ne postoji,” izjavio je zvanični predstavnik “Tojote” povodom izvještaja dnevnika “Asahi Šimbuna.”
“Asahi” tvrdi da će “Tojota” osnovati novu robnu marku za izradu jeftinih automobila u pokušaju da se izbjegne potcjenjivanje imena “Tojota”, koja je poznata po proizvodnji kompaktnih i energetski efikasnih vozila. Ne navodeći izvor, list ističe da bi “Tojota” trebalo da se sa novim jeftinijim vozilom pojavi na indijskom tržištu 2016. godine.
Najveći japanski, a do prije dvije godine i najveći svjetski proizvođač automobila, počeo je 2010 godine u Indiji da prodaje manji automobil “etios”, ali po cijeni od 10.000 dolara, koja je dosta veća u poređenju sa kolima koja izrađuju rivali kao što je domaća “Tata”. Privatna kompanija “Tata motori” prodaje “narodni” automobil “nano” za oko 2.900 dolara. Za sada je to najjeftiniji automobil na svijetu, ali skromnih karakteristika.
“Tojota” je saopštila da želi da dostigne cilj po kome će od 2015. godine isporučivati 50 procenata, od ukupno prodatih vozila u svijetu, u zemlje sa tržištima u usponu, sa 40 odsto u 2010. Tanjug