RIM, Italijanski proizvođač automobila “Fijat” zatvorio je svih pet fabrika u Italiji pokušavajući da se izbori sa štrajkom vozača kamiona.
Vozači kamiona protestuju zbog poreza na gorivo koji je uvršten u budžet koji je usvojila vlada premijera Marija Montija u januaru. Oni su na svim glavnim putevima postavili blokade.
Iz kompanije je saopšteno da je proizvedeno 20.000 automobila manje u posljednje tri sedmice zbog protesta i da će fabrike i dalje biti zatvorene, ako štrajk bude nastavljen.
“Fijat” ima četiri fabrike na jugu Italije i jednu u Torinu.
Zatvorene su fabrike u Pomiljanu, u blizini Napulja, gdje se proizvodi nova “panda”.
Zatvaranje fabrika moglo bi da stvori gubitak od 10 odsto na italijanskom tržištu ovog mjeseca ako vozači ne nastave da rade narednih dana, upozorava “Fijat”.
Izvršni direktor “Fijata” Serđo Markione sastao se ranije sa Montijem prvi put, ali iz “Fijata” nisu željeli da kažu koja je bila tema razgovora.
Ove nedjelje objavljeno je da je Markione primio 14,5 miliona evra kompenzacije, od toga 2,5 miliona evra u gotovini, a ostalo u dionicama.
Međutim, štrajk pogađa “Fijat”, otežava isporuku automobila potrošačima, uzrokuje nestašicu dijelova u fabrikama što otežava proizvodnju automobila.
Zatvoreni pogoni u Pomiljanu, Kasinu, Sevelu, Mirafjoriju i Mefli, biće otvoreni najranije u ponedjeljak.
U ranijem “Fijatovom” saopštenju navodi se da je “štrajk prevoznika u Italiji uzrokovao velike probleme čitavoj automobilskoj industriji,” a naročito “Fijat grupi.”
Fabrike “Fijata” u Italiji rade sa 50 odsto kapaciteta, dok fabrike u SAD i Poljskoj rade u punom kapacitetu.
Vozači kamiona su, u januaru i februaru, štrajkovali u više navrata, što je 24. januara dovelo do prekida rada u “Fijatovim” fabrikama usljed opšteg štrajka koji su pokrenuli vozači protiv novog vladinog poreza, koji je podigao cijene benzina.
Sindikat “Trasportounito”, koji se nalazi iza ovog štrajka, istakao je da kupac malog “fijata 500 L” u južnoj Italiji “mora da plati 530 evra za transportne troškove”, dok kompanija, koja je nedaleko od Rima isporučuje automobil prodavcima, plaća samo 17 evra za 270 kilometara vožnje.
Od kada je postao direktor 2004. godine Markione je reorganizovao fabrike automobila u Italiji.
Uprkos otporu sindikata, uvedene su fleksibilnije radne prakse.
Monti je na čelu vlade tenokrata koja treba da izvuče Italiju iz dugova i već je usvojila pakete mjera štednje, povećala poreze i uvela penzione reforme.