DOBOJ, Iako su prošle nedjelje dobili platu, istina tek septembarsku, sindikalni predstavnici u Željeznicama RS razmišljaju o ponovnom štrajku, čak radikalnijem od prethodnog krajem prošle godine, kada su mašinovođe odbile da voze lokomotive zbog smanjenja dnevnica za službena putovanja.
– Ukoliko se desi da obustavimo rad, to će biti još rigoroznije od samog štrajka – rekao je nakon sastanka predstavnika sindikalnih organizacija jedan od njegovih vođa Zlatko Marin, pojasnivši da traže isplatu zaostalih dugovanja radnicima, koja su dostigla 28,6 miliona maraka.
Sindikalci očekuju da se u rješavanje problema zaposlenih u ŽRS uključi i Vlada RS, zahtjevajući od menadžmenta da podizanjem kredita izmire dugovanja zposlenima, a tu mogućnost je najavio i ministar saobraćaja i veza u Vladi RS.
– U pregovorima smo oko obezbjeđenja kredita u prvoj polovini godine kako bismo obezbjedili isplatu duga željezničarima – kaže Nedeljko Čubrilović.
Željeznice RS su usljed nepovoljnog ekonomskog okruženja dospjele u ogromnu finansijsku dubiozu, a takođe i svojim štrajkovima, kojih je samo u prošloj godini bilo tri, a posljednji je nanio štetu preduzeću čak od četiri miliona maraka.
Dospjela ukupna dugovanja su 83,5 miliona maraka, a osim dugovanja radnicima, redovno stižu rate za nepovoljno podignute kredite, nabavljeni materijal i opremu. Gubitak samo u prošloj godini je veći od 16 miliona maraka, čime je ukupni gubitak povećan na 183 miliona maraka.
Tehnološki višak
Svođenje broja zaposlenih sa sadašnjih 3.550 na prihvatljivih 2.500 pominjano je kao neminovnost, ali je bilo nagovještaja da će biti odgođena primjena nove sistematizacije, po kojoj bi 444 radnika bila višak. Novosti