BEOGRAD, Agencije za nekretnine u Srbiji veoma malo ili nimalo ne ulažu u prepoznatljivost svog brenda, nedovoljno su tehnološki opremljene i u njima samo mali broj agenata dobije odgovarajuću obuku – pokazalo je istraživanje najveće svjetske mreže agencija za nekretnine „21. vijek“.
Jedan od razloga ovakvog stanja u našim agencijama jeste strah od savremenog načina poslovanja koji im može donijeti više posla, mada, samim tim, i veću zaradu – saopštio je srpski ogranak „21. vijeka“. – Taj strah vlasnika agencija uzrokovan je navikom da se posluje po modelima i principima iz ranijih godina, kao i nedostatkom iskustva poslovanja u modernom okruženju kakvo je danas.
U prosjeku, u agenciji radi petoro agenata, dok je u prošlosti prosječan broj zaposlenih agenata bio 12. Agenti se u jednoj agenciji zadrže tek nešto manje od godinu dana. U više od 90 odsto slučajeva agenti se obučavaju terenski, a 30 odsto njih dobija i teoretsku obuku, dok jedva četiri odsto njih ima teoretsku obuku poslije koje polaže ispit i dobija sertifikat.
„21. vijek“ je mreža agencija za nekretnine koja u svom okrilju ima više od 8.000 agencija u 73 države, a u Srbiji i Crnoj Gori trenutno posluju četiri njena ogranka.
Oglasi
Samo deset odsto agencija za nekretnine oglašava se u dnevnim novinama, a skoro 80 odsto njih oglase plasira u časopisima – oglasnicima, pokazalo je istraživanje. Na različitim internet-portalima oglašavaju se sve agencije, a istovremeno 77 odsto agencija nema svoj sajt. Novosti