BERLIN, Građani Njemačke potrošiće ove godine 13,7 milijardi evra za božićne poklone, navodi studija Društva za istraživanje potrošnje (GfK).
Svaki građanin Njemačke će u prosjeku potrošiti 241 evra za poklone “za ispod jelke”.
Uprkos finansijskoj krizi i strahovanjima da bi ona mogla da se prenese i na privredu, Nijemci će ove godine za božićne kupovine potrošiti samo dva odsto manje nego prošle godine.
Uz sumu od 13,7 milijardi dolazi još 2,1 milijarda evra, četiri odsto više nego prošle godine, koje će Nijemci pokloniti u obliku gotovine, doznaka ili bonova za kupovinu.
Stariji građani troše više za poklone nego mlađi. Tako istraživanje GfK pokazuje da će oni u starosnoj grupi između 14 i 24 godine potrošiti u prosjeku 121 evro za kupovinu poklona. Građani između 55 i 65 godina daće u prosjeku po 303 evra za poklone.
Građani čije domaćinstvo na raspolaganju ima do 1.500 evra neto mjesečno, potrošiće u prosjeku 155 evra za poklone, što je za devet evra manje nego 2010. Oni u klasi preko 3.500 evra mjesečno, potrošiće za poklone 344 evra, 22 evra manje nego prošle godine.
Kao i ranijih godina, najpopularniji poklon su knjige, pa će ih ispod jelke zateći 37 odsto Nijemaca. Za njih će svaki građanin potrošiti 37 evra, što je ravno ukupnom prometu u knjižarama od skoro jedne milijarde evra. Knjiga je omiljen poklon kako među djecom, tako i među odraslima, ali ih ipak znatno češće poklanjaju žene nego muškarci.
Na drugom mjestu liste najčešće kupovanih poklona su odjeća i modni detalji, zatim igračke koje poklanja oko 35 odsto Nijemaca i za koje će za ovogodišnje božićne praznike biti potrošeno 1,76 milijardi evra. Na listi dalje slijede pića, slatkiši i nešto luksuznije životne namirnice.
Mladi građani Njemačke posebno rado poklanjaju bonove za kupovinu, i to prije svega u radnjama za elektroniku i obuću i odjeću, a izuzetno popularan poklon su i koncertne i pozorišne karte, kao i pretplate za magazine i časopise. Beta