VAŠINGTON, Rano otvaranje trgovina i rast povjerenja potrošača doprinijeli su rekordnoj prodaji od 52,4 milijarde dolara u SAD-u za vikend nakon Dana zahvalnosti, prema izvještajima analitičara koje danas prenose američki mediji.
Maloprodajni lanci širom SAD-a obavijestili su o snažnom porastu prodaje i prometa u trgovinama i online, od četvrtka do nedjelje. Rekordnih 226 miliona kupaca posjetilo je trgovine i web stranice tokom vikenda započetog tzv. Crnim petkom, u poređenju sa 212 miliona prošle godine, prema podacima Nacionalne maloprodajne federacije (NRF), koji uključuju i projekcije za nedjelju. Očekuje se da će se povoljan trend nastaviti i danas, sa gotovo 123 miliona ljudi koji se očekuju u online kupovini za ‘Cyber’ ponedjeljak, ističe NRF.
Analitičar maloprodaje iz Chicaga, kompanija ShopperTrak, objavila je da je na Crni petak prodaja porasla za 6,6 odsto, u poređenju sa samo 0,3 odsto prošle godine. Prosječni kupac potrošio je 398,62 dolara proteklog vikenda, što je porast prema 365,34 dolara prošle godine, ističe NRF. Sve američke praznike trgovci koriste kako bi sa posebnim popustima i pogodnostima povećali prodaju, u čemu prednjači Dan zahvalnosti, sa kojim počinje sezona prodaje za božićne praznike, kada se u SAD-u ostvari oko petine godišnjeg prometa u maloprodaji. Ellen Davis, potpredsjednica NRF-a, predviđa da će ukupna prodaja u ovogodišnjoj prazničnoj sezoni rasti za 2,8 odsto.
‘Cyber’ ponedjeljak takođe prate veliki popusti, tako Kohl's na primjer, nudi popust od 20 odsto za sve artikle i besplatnu dostavu. Best Buy daje poklon-karticu od 10 dolara za podizanje robe u trgovini, kod online narudžbina većih od 100 dolara. Hina