BRČKO, Za generalni remont i elektrifikaciju pruge Brčko – Banovići, dužine 92 kilometra, koja je ovog mjeseca navršila 65 godina od izgradnje, potrebno je oko 46 miliona evra, odnosno oko 500.000 evra po kilometru pruge, rekao je zamjenik generalnog direktora korporacije “Željeznice BiH” Hamdija Šarić.
“Radiće se remont i elektrifikacija pruge, osiguranje stanica za regulaciju saobraćaja i komunikacijske veze. Ova cijena od 500.000 evra po kilometru odnosi se samo na remont, bez daljinske elektrifikacije i ostalih poslova”, pojasnio Šarić.
On je dodao da bi studija izvodljivosti ovog projekta trebala da bude završena naredne godine, napominjući da je Korporacija željeznica BiH, koja je odgovorna za održavanje infrastrukture, već u pregovorima o realizaciji projekta sa jednom uglednom kompanijom iz Španije.
“Mi još ne znamo ko će biti finansijer ove studije i samog projekta, ali već ima zainteresovanih kandidata”, rekao je Šarić.
Prema njegovim riječima, ispravnost omladinske pruge Brčko – Banovići ni sada nije upitna, mada je samo parcijalno ulagano u remont, odnosno djelimičnu zamjenu šina i pragova.
Šarić je naveo da se prugom Brčko – Banovići, kojom se vozovi uglavnom kreću brzinom između 40 i 50 kilometara na čas, dnevno prođe petnaestak teretnih i dva putnička voza.
“Ovo je još uvijek alternativni pravac Hrvatske, Srbije i Mađarske prema luci Ploče. Kada se u potpunosti remontuje, očekuje se da će ponovo dobiti svoj privredni značaj kakav je nekada imala ova pruga i zbog čega je zapravo i građena”, dodao je Šarić.
Ova pruga odavno ne povezuje BiH i Hrvatsku jer “vinkovački šinobus”, koji je ranije povezivao Vinkovce i Brčko, više ne ulazi u Brčko, već putovanje iz Vinkovaca završava u Gunji, odakle se putnici za Brčko prevoze kako se snađu.
Omladinska pruga Brčko – Banovići nastala je kao rezultat prve omladinske radne akcije u Jugoslaviji. Na njenoj izgradnji radilo je 62 268 omladinaca iz cijele Jugoslavije i više od hiljadu brigadira iz inostranstva.
U toku izgradnje pruge iskopano je 1 361 680 kilometara kvadratnih zemlje i 134 460 kilometra kvadratna kamena. Izgrađena su dva tunela, dužine 667 metara i 22 mosta, ukupne dužine 455 metara.
Prvi voz prošao je ovom prugom 7. novembra 1946. godine, a 65 godina od izgradnje pruge nije obilježeno.