KOPENHAGEN, Neto dobit danskog proizvođača piva Carlsberga tek se skromno povećala u trećem kvartalu u odnosu na isti lanjski period zbog nepovoljnih vremenskih prilika ovog ljeta u sjevernoj i zapadnoj Evropi i pada na važnom ruskom tržištu.
Iz Carlsberga su juče izvijestili da im je neto dobit u trećem kvartalu iznosila dvije milijarde kruna (370 miliona dolara), u odnosu na 1,9 milijardi u istom periodu prošle godine. Pritom su poslovanje u prošloj godini opteretili veliki troškovi restrukturiranja u Švedskoj, Danskoj, Norveškoj i Velikoj Britaniji i prodaja logističkog poslovanja u Francuskoj. Prihodi su se u periodu od jula do kraja septembra smanjili na 17,4 milijarde kruna, s lanjskih 17,7 milijardi.
Glavni su razlog slabih rezultata bile nepovoljne vremenske prilike u sjevernoj i zapadnoj Evropi, posebno u julu. Dodatni uteg bio je pad na ruskom tržištu, za sedam odsto, u uslovima žestoke konkurencije lokalnih i međunarodnih brendova. U kompaniji su potvrdili važeću prognozu za cijelu tekuću godinu, koju temelje na očekivanom blagom padu tržišta u zapadnoj i sjevernoj Evropi, padu ruskog tržišta po niskoj jednocifrenoj stopi i nastavljenom rastu azijskih tržišta. Hina