BARSELONA, Jedan od svjetskih fudbalskih giganata, Barselona imala je sezonu za zaborav, ali joj uprkos tome na poslovnom planu cvjetaju ruže. Katalonska fabrika novca i talenata, kako za ovaj klub mnogi kažu, u sezoni 2013/2014. ostvarila je za klub rekordan prihod od čak 530 miliona evra.
Prethodnih sezona Katalonci su dominirali kako u Španiji, tako i u Evropi, ali su prošlu završili bez ijednog trofeja, što se ipak nije odrazilo na finansijsku situaciju u klubu. Novi priliv novca omogućio je klubu šoping i stvaranje nove ekipe koja bi na stadion “Kamp Nou” u predstojećoj sezoni trebalo da donese trofeje.
Barselona je ovog ljeta i jedan od najvećih potrošača i na angažovanje šest igrača je potrošeno 155 miliona evra, dok su na prodaji zaradili skoro 80 miliona evra. Jednostavno, prihodi Barselone, ali i još nekolicine klubova, poput Real Madrida, Mančester junajteda, Arsenala, Bajerna i odnedavno Liverpula, omogućavaju čelnicima ili vlasnicima klubova da bez problema plate igrača 80 ili 100 miliona evra.
“Prihod kluba je 530 miliona evra, a nakon što se podvuče crta i saberu svi troškovi, klub je ostao u plusu 41 milion evra”, kaže Havijer Faus, član Uprave katalonskog kluba zadužen za finansije. Upravo to je drugi najbolji profit kluba, dok je rekord ostvaren u sezoni 2011/2012, kada je iznosio 49 miliona evra.
U posljednje četiri godine, koliko je na čelu kluba sadašnja uprava, ostvarena je zarada od 113 miliona evra, potvrdio je Faus, koji je istakao da je Barselona u sezoni 2013/2014. smanjila dug za 44 miliona evra, a otkako je klub dobio novu upravu za ukupno 143 miliona evra.
“Od 30. juna ove godine dug iznosi 287 miliona evra, a prije četiri godine Barselona je dugovala 431 milion”, dodao je Faus.
Ovo su klubu omogućili bogati sponzorski i komercijalni ugovori, među kojima se izdvaja onaj s “Quatar Airwaysom”, koji za logo na dresu plaća 170 milion evra za tri godina. Ugovor je potpisan 2012.
“Puno smo jači nego što smo bili prije četiri godine. U poslovnom i marketinškom smislu smo prisutniji u različitim dijelovima svijeta nego što smo bili ranije”, istakao je Faus.
Koliko je Barselona napredovala u posljednjoj deceniji, govori i to da je prihod kluba u sezoni 2003/2004. bio samo 174 miliona evra, ali tada su Katalonci bili jedini klub koji na dresu nije nosio logo sponzora, što je ostalim klubovima bio veliki izvor prihoda.
Veliki prihodi sa sobom povlače i velike izdatka pa su, osim bogatih plata, čelnici kluba pokazali da su spremni dobro da plate i kvalitetno pojačanje. To se najbolje vidjelo u ovom prelaznom roku, kada je u Barselonu za rekordni 81 milion evra iz Liverpula stigao Luis Suarez. Izdvaja se i transfer Nejmara za 57 miliona evra, koliko tvrde u klubu, ali je u toku sudski proces, u kojem može da bude dokazano da je Brazilac plaćen 100 i više mliona evra, što bi u tom slučaju bio rekordan transfer u bogatoj istoriji Barselone.
Koliko novca “Barsa” ima u kasi, možda govori i podatak da je odobreno renoviranje stadiona “Kamp Nou”, koje će koštati 600 miliona evra, koje će donijeti novi krov i povećanje kapacitet sa 98.787 na 105.000 sjedećih mjesta. Radovi bi trebalo da počnu 2017.
Što popularniji, to bogatiji
Veličina i popularnost najvećih evropskih fudbalskih klubova mogu da se posmatraju kroz njihovo prisustvo na društvenim mrežama. Barselona ima skoro 71 milion pratilaca, a slijede Real sa 68 miliona i Mančester junajted sa 54 miliona. Ovakav stepen odanosti i omiljenosti, kažu stručnjaci, klubovima dozvoljava da postižu odlične sponzorske rezultate i prodaju svoju robu širom svijeta. Osim globalnih kompanija, kao što su “Quatar Airways”, “Nike” i “Audi”, Barselona ima sponzorske ugovore s kompanijama iz dalekih zemalja, poput Indije (“Nokia”), Indonezije (“Head and Shoulders”)… Nezavisne novine