HAG, Holandski proizvođač piva Hajneken (Heineken) u prvom kvartalu ove godine zabilježio je vrijednosni i količinski rast prodaje niži od onog koji su predvidjeli analitičari.
Rast ostvaren u Africi, Americi i nekim evropskim zemljama neutralizovan je stagnacijom u Aziji i smanjenjem aktivnosti na ruskom tržištu.
Treća po veličini pivara u svijetu je saopštila da je obim prodaje u prvom tromjesečju porastao 1,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na 38,2 miliona hektolitara, dok je konzenzus analitičara bio 40,3 miliona, prenosi Rojters.
Prihodi od prodaje skočili su 3,4 odsto, na 4,04 milijarde evra, što je nešto ispod prognoziranog nivoa od 4,24 milijarde evra.
U prvom tromjesečju količinski rast, i to dvocifreni, ostvaren je u Nigeriji, dok je na cijelom afričkom kontinentu on iznosio 8,7 odsto.
U Zapadnoj Evropi prodaja je porasla 2,1 odsto, pri čemu je rast zabilježen u Francuskoj, Holandiji, Španiji, Irskoj i Belgiji, a pad u Velikoj Britaniji, Italiji i Švajcarskoj.
Hajneken je između ostalog profitirao i od rasta cijena na brazilskom i meksičkom tržištu.
U Aziji, koja je stalni izvor rasta posljednjih godina, obim prodaje je stagnirao, uz pad na indijskom tržištu, u Maleziji, Tajvanu, i naročito u Vijetnamu, usljed nepovoljnog valutnog efekta, kao i ekonomskog usporavanja.
Pad prodaje piva u Rusiji (oko pet odsto), usljed primjene novih indirektnih poreza, učinio je da rezultat na istočnoevropskom tržištu u cjelini bude slabiji.
Hajneken ostvaruje oko 60 odsto svog operativnog profita na tržištima zemalja u razvoju, dok je ta proporcija u 2007. bila 40 odsto, ali je posljednjih mjeseci ovaj region u cjelini izvor slabijeg rasta za holandskog proizvođača piva. Tanjug