BERN, Porast aktivnosti u nacionalnom turizmu, kao i povećanje broja prodatih novih vozila na švajcarskom tržištu, doveli su do oporavka privatne potrošnje u februaru, saopštila je švajcarska banka UBS.
Indikator potrošnje, koji ova banka obračunava, u februaru je vrijedio 1,57 poena, poslije 1,49 u januaru, precizira se u saopštenju koje prenosi švajcarski list 20 minit.
U decembru i januaru, broj noćenja u hotelima švajcarskih turista povećan je 1,2 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Ovo potvrduje tendenciju Švajcaraca da sve češće odmor provode u turističkim centrima u zemlji, ističe UBS.
Prošle godine, građani Švajcarske zabilježili su 15,9 miliona noćenja u domaćim hotelima, što je 1,3 odsto više nego 2012, i ujedno najviše počev od 1991. godine.
U 2013. ukupni broj noćenja turista porastao je 2,5 odsto. Turisti iz Azije sve su brojniji i prošle godine činili su 40 odsto porasta broja noćenja stranih gostiju. Suprotno, evropskih turista, pogođenih krizom, bilo je manje u prošloj godini nego u 2012.
Što se tiče prodaje automobila, poslije slabih rezultata na početku godine, prodaja u februaru je povećana tri odsto u odnosu na prethodni mjesec. Ipak, ukupan broj prodatih vozila u periodu januar-februar manji je dva odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.
List podsjeća da UBS banka obračunava indikator potrošnje na osnovu nekoliko elemenata: prodaja novih vozila, promet u maloprodaji, broj hotelskih noćenja domaćih gostiju, indeks potrošačkog povjerenja. Tanjug