PRAG, Češki proizvođač automobila Škoda auto imao je prošle godine 22,9 odsto niži neto profit nego 2012, od 11,8 milijardi kruna (430,65 miliona evra).
Prihodi su povećani 2,2 odsto, na 268,5 milijardi kruna (9,7 milijardi evra), rekli su predstavnici firme na konferenciji za novinare, prenosi ČTK.
Iza pada profita stoje visoke investicije u razvoj novih modela i pad prodaje ne nekim tržištima. Kompanija je lani prodala 920.800 vozila, što je godišnji pad od dva odsto.
Škoda bi trebalo da za prošlu i ovu godinu, matičnom koncernu Folksvagen isplati dividendu višu od 200 miliona evra, što odgovara polovini dobiti poslije oporezivanja.
Investicije Škode lani su dostigle 19,6 milijardi kruna (715 miliona evra), sedam odsto manje nego 2012.
Firma je prošle godine predstavila osam novih ili inoviranih modela i postepeno ih je puštala na tržište.
Škoda u izvozu iz Češke učestvuje sa više od osam odsto.
Najjače tržište je bilo kinesko, gdje je prodala 227.000 vozila. U odnosu na 2012. to je pad od skoro 9.000 automobila. U zapadnoj Evropi je prodato tri odsto više vozila – 369.600.
Najprodavaniji model je ponovo bila “oktavija”, sa 360.000 vozila. Pad od 12,2 odsto u odnosu na 2012. godinu je izazavan prelaskom na novu generaciju vozila, objasnili su predstavnici Škode. Tanjug