PARIZ, Francusko tržište parfema i kozmetike u 2013. već drugu godinu zaredom bilježi pad, za razliku od solidnog rasta u anglo-saksonskim zemljama.
Prodaja parfema, krema za lice, ruževa i ostale kozmetike, na francuskom tržištu je u prošloj godini bila je vrijedna 2,9 milijardi evra, što je pad od 1,5 odsto, dok je količinski pad bio 3,9 odsto, u poređenju sa prethodnom godinom, pokazuju podaci Instituta za tržišna istraživanja NPD.
U isto vrijeme, prodaja parfema i kozmetičkih proizvoda u SAD i Velikoj Britaniji skočila je 5,0 i 5,7 odsto, prenosi Rojters.
U francuskom sektoru parfema, koji učestvuje sa dvije trećine na “tržištu ljepote“, koje obuhvata još i kozmetiku i šminku, u prošloj godini zabilježen je još veći pad od prosječnog (1,7 odsto), kod proizvoda za njegu prodaja je smanjena takođe 1,7 odsto, dok je šminka prošla bolje, sa padom prodaje od 0,7 odsto na godišnjem nivou.
Međutim, prodaja lakova za nokte prvi put za posljednjih sedam godina bilježi pad.
Prodajni rezultati razlikuju se u zavisnosti od načina distribucije. Tako je prodaja u lancima parfimerija (među kojima su najveći Sefora, Mariono i Nosibe) koji učestvuju sa 76 odsto u ukupnoj prodaji, ostala stabilna, u robnim kućama blago je porasla (0,5 odsto), dok su nezavisne parfimerije bile najviše pogođene slabijim prometom koji je manji 9,8 odsto. Tanjug