NJUJORK, Već je bilo riječi o tome kako američki Cadillac, u sastavu General Motorsa, i Lincoln, u sastavu Forda, žele da pariraju njemačkoj premium trojci i postanu globalni brendovi, barem onaj prvi.
Njihovi modeli možda i nude približne karakteristike i specifikacije kao oni iz Njemačke ali su po globalnoj popularnosti i prodaji jako daleko od njih.
A koliko tačno, najbolje pokazuje jedan od najboljih “poslovnih modela”, BMW Serije 5, koji se prodaje u verziji kao sedan, karavan i nešto između u formi Serije 5 GT modela. Bavarska kompanija je saopštila da je tokom 2013. godine globalno plasirala 366.992 primjerka jedne od tri karoserijske verzije Serije 5 modela više srednje klase.
Možda Vam to isprva ne djeluje mnogo ali treba uzeti u obzir da jedan Cadillac brend, koji je i izjavio da svoje buduće modele želi da bazira na istom receptu kao što to radi i BMW, je tokom iste godine ukupno prodao 251.000 automobila globalno.
Lincoln da i ne spominjemo jer je tek njegova prodaja niska. Zapravo, Ford se muči oko unošenja života u svoju kvazi-premium diviziju koja trenutno luta sa imidžom. Plan je da do 2015. godine proda 162.000 primjeraka, sa nepunih 100.000 tokom prošle godine, prenose agencije.