VRBAS, Pruga Stara Pazova-Subotica prva je na listi prioriteta saobraćajne infrastrukture do 2027. godine i njenom modernizacijom, kao i nabavkom novih vozova, biće znatno skraćeno vrijeme putovanja na relaciji Beograd-Novi Sad-Subotica, izjavio je danas generalni direktor “Željeznica Srbije” Dragoljub Simonović.
On je, tokom obilaska željezničke stanice Vrbas, rekao da se putnicima i privredi moraju obezbijediti još bolju uslovi korišćenja željezničkih usluga, a da željeznica treba da postane najznačajniji prevoznik u regionu.
“Prošlo je, nažalost, 33 godine od kada je posljednji put rađen remont ovog dijela Koridora 10, a brzine su smanjene iz bezbjednosnih razloga, pa se stoga danas putuje duže nego što je to bilo ranijih godina. Uprkos tome, srpske željeznice intenzivno obavljaju pripreme za predstojeće radove koji će se realizovati u narednom periodu”, istakao je Simonović.
On je ukazao na strateški položaj željezničke stanice Vrbas na željezničkom Koridoru 10 i podsjetio da u toku 24 sata kroz tu stanicu prođe 30 putničkih vozova, za godinu dana preveze se više od 80.000 putnika, kao i da se svakodnevno otpremi oko 60 teretnih vozova koji prevezu više od 60.000 tona raznog tereta.
“Pruga Stara Pazova-Subotica prva je na listi prioriteta u Master planu za saobraćajnu infrastrukturu u Srbiji, za period 2010-2027. godine. Remontom i modernizacijom pruge, kao i nabavkom novih elektromotornih vozova iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj biće stvorene mogućnosti za veći broj polazaka između Beograda, Novog Sada i Subotice. Time će biti znatno skraćeno vreme putovanja na ovoj relaciji, znatno povećan broj prevezenih putnika i robe i biće ostvarena potpuna prevlast željezničkog transporta u odnosu na putnički i teretni drumski saobraćaj”, istakao je Simonović.
Nakon obilaska stanice Vrbas, Sinonović i poslovodstvo Željeznica Srbije uputili su se u Bačko Dobro Polje, gdje je sa predstavnicima mjesne zajednice organizovan obilazak dijela pruge Beograd-Subotica.
Želja mnogih mještana je da ovo mjesto dobije željezničko stajalište na ovoj pruzi, koje bi se nalazilo na oko 1,5 km od mjesta, ali će konačnu riječ o tome dati stručne službe srpskih željeznica.
Na kraju obilaska željezničkog čvora Vrbas, poslovodstvo je obišlo i stanicu Zmajevo. Tanjug