BERLIN, Njemačka domaćinstva povećala su potrošnju u prvom kvartalu i poništila negativan efekat pada izvoza i investicija u Njemačkoj, što je omogućilo najvećoj evropskoj ekonomiji da izbjegne recesiju, pokazuju danas objavljeni zvanični podaci.
Federalni zavod za statistiku saopštio je da je društveni proizvod Njemačke u periodu od januara do marta povećan za 0,1 odsto u poređenju sa padom za 0,7 odsto u prethodnom kvartalu.
Ovi podaci potvrđuju preliminarnu procjenu objavljenu ranije ovog mjeseca, prenio je AFP.
Recesija se definiše kao dva uzastopna tromjesečja sa ekonomskim padom.
Novi statistički izvještaj pokazuje da je potrošnja koju su ostvarili građani bila jedina pozitivna komponenta od svih koje se koriste za računanje društvenog proizvoda. Potrošnja je porasla za 0,8 odsto.
Troškovi javnog sektora opali su za 0,1 odsto, investicije su umanjene za značajnih 2,4 odsto, uvoz je oslabio za 2,1 odsto, a izvoz je bio manji za 1,8 odsto, navodi se u izvještaju.
Njemački zavod za statistiku ocijenio je da je neočekivano slab ekonomski učinak na početku godine rezultat “ekstremnih zimskih vremenskih uslova”.
Duga zima i niska temperatura najviše su škodile građevinskom sektoru.