NJUJORK, Sigurno ste već primjetili do sada šta se dešava na Fejsbuku.
Uđete na Home page a tamo, malo malo, pa se pojavi neka reklama, koja vas, priznajte, pogađa pravo u centar.
Da li ste se zapitali kako Fejsbuk zna da vas interesuju recimo tai či ili preparati za mršavljenje ako niste lajkovali nijednu stranicu koja se njima bavi niti ste o njima pisali u statusima?
Četiri Fejsbukove uhode
Fejsbuk je nedavno objavio partnerstvo sa četiri kompanije koje se bave sakupljanjem podataka. Sve četiri posjeduju informacije koje ste ostavili negdje.
Za nas najinteresantnija od njih je BlueKai, koja pravi “kolačiće” koji vas prate dok posjećujete druge sajtove.
Ti podaci se koriste kako bi se iskoristili za određene oglašivače kada se ulogujete na svoj profil.
I dok se naša omiljena društvena mreža usavršava u “pogađanju” svega onoga što nas zanima, bombardujući nas sve većim brojem reklama, nama praktično ne preostaje ništa, nijedan način da se sa njima izborimo, prenose agencije.