BEOGRAD, Aktivnosti oko restrukturiranja nacionalne avio-kompanije i nabavke aviona privremeno su stopirane, jer Srbija sve nade polaže u dogovor sa “Etihadom”.
Razgovori sa predstavnicima avio-kompanije iz Abu Dabija počinju u srijedu, a srpsku delegaciju predvodi Mlađan Dinkić, ministar finansija.
– Razgovaraćemo o mogućnosti strateškog partnerstva “Etihada” i “Jata” – kaže za “Novosti” ministar Dinkić. – “Etihad” je jedna od najboljih avio-kompanija danas u svijetu. Vlasnici su i “Er Berlina” i “Er Sejšela”. Ponudićemo im da i “Jat” postane dio te alijanse, to jest da oni na bazi ulaganja u modernizaciju flote i obezbjeđivanja novih aviona dobiju 49 odsto učešća u “Jatu” i upravljanje kompanijom. Tako bi “Jat” postao profitabilan u budućnosti.
Međutim, Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja, nije optimista i kaže da je “zabluda da će neka strana kompanija željeti strateško partnerstvo sa ‘Jatom’ u stanju u kakvom se on trenutno nalazi”.
“Etihad” je već pokazao zainteresovanost za saradnju sa “Jatom” u dugolinijskom saobraćaju. Naime, kada Srbija dobije kategoriju 1 američkih vazduhoplovnih vlasti, “Etihad” bi, iz Abu Dabija, preko Beograda, letjeo direktno za SAD. “Jat” bi, s druge strane, trebalo da uvede liniju do Abu Dabija, a da se onda putnici “Etihadom” prevoze dalje na Istok, prije svega ka Australiji.
Nabavka aviona
Prema zaključku Vlade Srbije, do 1. juna u flotu “Jata”, trebalo bi da stignu četiri “Erbasova” aviona i dva ATR. Takođe, uskoro bi trebalo da bude raspisan konkurs za dobrovoljni odlazak viška radnika iz kompanije, a otpremnina po godini staža je 300 evra. Ukoliko sa “Etihadom” bude dogovoreno strateško partnerstvo, vjerovatno će se taj plan promijeniti. Novosti