TOKIO, Japanski “Nisan” saopštio je danas da planira povlačenje oko 150.000 automobila sa tržišta zbog propusta u testiranju tih vozila.
“`Nisan` je nedavno otkrio nekoliko nepravilnosti koje su možda dovele do netačnih ocjena u procesu inspekcije”, navodi se u saopštenju.
Odluka o povlačenju odnosi se na vozila sa japanskog tržišta, a riječ je o deset modela, uključujući “nout” i “lif”, koji su proizvedeni od novembra 2017. do oktobra ove godine, prenio je AFP.
Kompanija je potvrdila da je bilo propusta u testiranju kočnica, brzinomjera i ostalih sistema prije nego što su isporučeni iz jedne domaće fabrike.
“Nisan” je prošle godine morao da povuče više od milion vozila nakon što je priznao da su završne inspekcije automobila obavljali radnici koji za to nisu imali odobrenje.
Ovo je novi udarac za giganta japanske automobilske industrije nakon što je nedavno uhapšen predsjednik kompanije Karlos Gon zbog finansijskih malverzacija. Srna
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Hoće li ikada u našim medijima biti pojašnjen pojam “povlači” odnosno pravo značenje engleske riječi “recall”?
To znači da vlasnika pozivaju u servis da o trošku firme zamijene neke dijelove. Firme koje to rade su za svaku pohvalu, jer im je cilj da vlasnicima riješe potencijalni problem prije nego nastane. Druge firme (njemačke i francuske) ne obavještavaju vlasnike jer im je cilj da se ne talasa.
U konkrenom slučaju, svala čast Nissanu što ovo radi!
@kolega,koleginice,
ne prilici jednoj osobi sa takvom titulom da javno iznosi informacije koje nije prethodno provjerio..da si diplomirani ekonomista pa da tako pises jos bih i shvatio..
@DI, s obzirom da više decenija vozim isključivo japanske automobile u svojstvu prvog vlasnika, izuzetno dobro znam šta pišem. Jednom su me pozvali da “povuku” moj automobil i “povlačenje” je trajalo pola sata. Učitali su novi softver za upravljanje radom motora.
Ako zamišljate da je to “povlačenje” automila u stvari otimanje istih od vlasnika, ili možda zamjena za novi, malo ste se preračunali.
@kolega, koleginice
krivo ste me shvatili, cini se da sam ostao nedorecen..
tvrdite da drugi proizvodjaci, prije svega njemacki i francuski ne vrse opoziv svojih modela iz bilo kojeg razloga..ja tvrdim da to nije tacno, bar u slucaju modela njemackih proizvodjaca (racunajuci i opel), lp
@DI, kolegice,
prihvatam da i evropski proizvođači to rade, ali u medijima se pojavljuju takve informacije samo za japanske i korejske proizvođače. I to uvijek u negativnom kontekstu, a radi se o pozitivnim aktivnostima proizvođača.
Drugim riječima, evropski proizvođači to kriju, a istočnjački proizvođači su potpuno transparentni.
@dipl.ing.maš:
A vi ste pretpostavljam uradili veoma temeljnu i opsežnu analizu informacija koje se pojavljuju u medijima, za odredjeni geografski prostor i period (pretpostavljam više godina) pa možete na osnovu toga da tvrdite da se “takve informacije pojavljuju samo za japanske i korejske proizvođače” ?!
Ili se ipak radi o subjektivnom doživljaju?
Samo da to razjasnimo.
U pitanju je subjektivni dojam baziran na nedostatku sjećanja da je to ikada objavljeno za VW. A kod nas, ako nije VW, nije auto.
Suština inicijalnog komentara je bila u pojašnjenju pojma “povlačenje automobila”. Malo smo zabacili u stranu diskusijom. Ne mojom krivicom.