BANJALUKA – Oko 7.000 automobila više uvezeno je u prvih osam mjeseci 2018. godine u odnosu na isti period lani, potvrđeno je za “Nezavisne” u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.
Vrijednost uvezenih automobila do kraja avgusta ove godine iznosila je oko 600 miliona maraka. Do kraja avgusta 2018. godine uvezen je 53.721 automobil, dok su u istom periodu 2017. uvezena 45.893.
Prema riječima stručnjaka, u ovom periodu je značajno porasla i prodaja vozila.
“U prvih osam mjeseci 2018. godine uvezeno je 46.096 polovnih automobila i 7.625 novih, dok je u istom periodu 2017. godine uvezeno 38.420 polovnih i 7.473 nova automobila”, istakli su u Upravi.
Kako su naveli, najskuplji automobil koji je uvezen u BiH u prvih osam mjeseci ove godine vrijedio je 443.175,43 KM, dok su dažbine za taj automobil iznosile 75.363,28 KM, a riječ je o poršeu 911 GT2 kupe.
U deset najskupljih automobila koji su do kraja avgusta 2018. godine uvezeni u BiH, osim poršea, našli su se i ferari i mercedes.
Prema podacima kojima raspolaže UIO, vrijednost i broj uvezenih automobila su varirali iz godine u godinu pa je tako najviše automobila uvezeno 2017. godine, oko 70.000, a najmanje 2010 – oko 32.000.
“U toku prošle godine uvezeno je deset električnih automobila, dok je u prvih osam mjeseci ove godine uvezeno pet”, kazali su u Upravi.
Željko Vasilić, iz Auto-salona “Braća Đukić”, rekao je da je prodaja automobila u ovom salonu značajno porasla.
“Kod nas je prodaja porasla sigurno za oko 40 odsto u odnosu na prošlu godinu. Čini mi se da se u BiH iz godine u godinu uvozi sve više automobila”, rekao je Vasilić za “Nezavisne”.
Istakao je da je vozni park u BiH poprilično zastario pa je to i jedan od razloga uvoza automobila, pogotovo polovnih.
“Ljudi pokušavaju uzeti automobil dok je još na snazi Euro 4. Mi smo uveli da određeni broj vozila prodajemo po cijeni od 5.000 do 10.000 maraka, to su nešto starija vozila koja zadovoljavaju normu Euro 4”, naveo je Vasilić.
Faruk Hadžić, makroekonomski analitičar, smatra da su razlog povećanja uvoza automobila u BiH rigorozniji standardi EU.
“EU je, a pogotovo Njemačka, uvela rigoroznije standarde za svoje automobile, tako da su se oni morali riješiti tih nekih stariji auta znajući da je tržište Balkana, prvenstveno BiH, tržište za takve automobile”, ocijenio je Hadžić.
Prema njegovim riječima, takvi automobili su pristupačniji kupovnoj moći stanovništva u BiH.
“S obzirom da kod nas nema standarda kada je uvoz automobila u pitanju, nama onda i takvi automobili odgovaraju”, zaključio je Hadžić. Nezavisne novine