Obnova dionice Batrovci – Kuzmin od 21,6 kilometara, trebalo bi, poslije više od 20 godina, da počne krajem juna ili početkom jula, a do kraja 2019. da bude konačno i završena, najavljuju iz Puteva Srbije.
Za popravku tog dijela autoputa, naime, u prethodnom periodu nije bilo finansijskih sredstava, a kada se konačno ušlo u taj posao, projekat rehabilitacije je kasnio skoro dvije godine, zbog problema sa projektantom, konzorcijumom “Spea Engineering S.p.A & “Safege & Safege”, sa kojim je zato i raskinut ugovor.
Inače, granični prelaz Batrovci je najprometniji u Srbiji i prošle godine je kroz naplatnu stanicu Šid u pravcu Kuzmina prošlo 1.295.979 vozila, a u pravcu Batrovaca 1.349.839 vozila.
Vozači na Batrovcima koji često koriste tu dionicu autoputa kažu za Tanjug da je autoput u zaista lošem stanju i da je krajnje vrijeme da se nešto preduzme.
“Ne može biti gore”, kaže vozač kamiona iz Šapca, Veselin Panić i dodaje:
“Ovo je strašno, ulaziš u državu i da ne ideš dalje, odmah da se vratiš. Povremeno ga krpe, ali trebalo bi da se skroz presvuče“, rekao je.
Vozač iz Hrvatske dodaje – “ima, ima dosta rupa, loš je autoput totalno. Više od 70 km na sat ne idem”.
Kamiondžija iz Bugarske Georgi Tabov kaže dobacuje da “treba da se popravi, da bude poravan, da može da se vozi spokojno…”.
V.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak ističe da će vrlo brzo biti sprovedena javna nabavka za izbor izvođača radova i da bi obnova autoputa trebalo da bude gotova do novembra 2019. ili do kraja te godine.
Kaže da je projektant predlagao da se skine cijela kolovozna konstrukcija na tom dijelu autoputa i da se stavi nova.
“Mi smo kao investitori htjeli da uštedimo finansijska sredstva iz kredita EBRD i taj projekat je trebalo da košta 25 miliona evra, kako su rekli projektanti, a mi smo to sveli na oko 17 miliona evra ili 2,07 milijardi dinara”, naveo je.
Prema njegovim riječima, u martu ide javna nabavka, a radovi se očekuju krajem juna ili početkom jula.
Drobnjak kaže da je taj autoput rađen još 1997. godine i da zbog nedostatka novca još nije “rehabilitovan”.
“Tu je bilo samo održavanje, kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše”.
EBRD je pre skoro dvije godine odobrila novac za obnovu autoputa, ali projektant nije završio povereni posao za predviđenih devet mjeseci, iako je ugovor sa njim potpisan još u aprilu 2016. godine, u vrijednosti od 191.000 evra.
Na pitanje ko je odgovoran za toliko kašnjenje, Drobnajk kaže:
“Projektant je inostrana firma, a banke im to tolerišu. Oni nemaju ni garanciju za dobro izvršenje posla, a po ugovoru ne mogu ni da im se naplate penali”.
Putevi Srbije će, navodi, insistirati kod evropskih banaka da projektant sa kojim je raskinut ugovor više ne može da učestvuje na tenderima u našoj zemlji.
Takođe, kaže da je nadzorni organ odgovoran tek kada počnu radovi, ali da je u ovom slučaju “zapelo” već kod projektovanja.
“Stanje na tom dijelu autoputa je mnogo loše i zato ćemo da ga popravimo, da bude kao u Evropi”, zaključio je Drobnjak.
Glavni projekat je u fazi revizije bezbijednosti saobraćaja od strane nezavisnog konsultanta, a paralelno se radi priprema konkursne dokumentacije za nabavku radova. Tanjug