BANJALUKA – Bosna i Hercegovina izvezla je u prošloj i ovoj godini naftnih derivata u vrijednosti od 159,7 miliona KM, a među zemljama u koje se gorivo izvozi nalazi se i jedna od naftom najbogatijih zemalja na svijetu – Ujedinjeni Arapski Emirati, saznaje poslovni portal CAPITAL.ba.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) gorivo iz BiH izvozi devet firmi, a među njima su „Optima grupa” i “Aerodromi RS” iz Banjaluke, “Sistem ecologica” iz Srpca, “Energopetrol” i “SGS BiH” iz Sarajeva, Međunarodni aerodrom Tuzla, “Hifa-oil” iz Tešnja, “Pažin” Stolac i “Circle International” iz Čitluka.
Posebno je zanimljivo da se među preduzećima kojima se isplati kupovati gorivo u BiH nalazi i firma iz Dubaija – „Benson Fze“.
Ova firma iz BiH dizel koji kupuje, kao saznajemo, od banjalučke „Optima grupe“ koja je u ruskom vlasništvu kao i Rafinerija nafte Brod. Gorivo se cisternama transportuje do hrvatske luke Vukovar.
Ukoliko gorivo zaista završi na odredištu, postavlja se pitanje ekonomske opravdanosti izvoza dizela iz Rafinerije Brod, s obzirom na to da maloprodajna cijena na pumpama u RS trenutno iznosi oko 1,75 KM po litru, dok je u Dubaiju ispod jedne konvertibilne marke.
Stručnjaci sa kojima smo razgovarali otvoreno sumnjaju da bogati arapski šeici u svoje automobile sipaju gorivo prerađeno u Rafineriji Brod, umjesto toga vjerovatnije je da ono završi u nekoj od susjednih zemalja oslobođeno PDV-a i akciza.
Rols-rojsevi troše naše gorivo?
Osim Ujedinjenih Arpaskih Emirata, gorivo se iz BiH izvozi i u Veliku Britaniju, Švedsku, Njemačku, Tursku, Švajcarsku, Dansku, Mađarsku, Italiju, Slovačku, te u susjednu Hrvatsku, Crnu Goru i Srbiju.
Ove godine je najviše izvezeno biodizela i to u vrijednosti od čak 51,6 miliona KM, potvrđeno je za CAPITAL u UIO BiH.
Biodizel se iz BiH najviše izvozi u Holandiju, Mađarsku, Njemačku, Sloveniju i Švajcarsku.
Osim u Ujedinjene Arapske Emirate, dizel se uglavnom izvozi u Hrvatsku i Crnu Goru, a u ove dvije zemlje okruženju najviše se izvozi i benzin. Kerozin najviše ide u Mađarsku, Tursku, Italiju i Irsku.
CAPITAL: M. Čigoja
19 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Garant sverc. To samo na nas lici. Ta nafta i ne izlazi iz BiH nego ostaje na domacim pumpama bez placenog PDV i akciza. Cist kriminal
Sve to ostaje u zemlji i zavrsi na nasim pumpama bez PDV. Ko moze kontrolisati koje gorivo pumpadzije sipaju u svoje rezervoare. Postoji li kontrola brojila na automatima. Ne postoji. Pumpadzije plate PDV na neke sitne kolicine a razliku dobiju iz goriva koje se ko fol izvozi. Gdje je SIPA. Bravo za portal Cital
Kao nafta, i masa drugih proizvoda koja se toboze izvozi iz BiH zavrsava na trzistu BiH, ili trzistu regiona, bez PDV-a i akciza. Ratno profitetstvo je na sceni. ko razumije, shvatice
I ovdje ce biti pojela maca. A u pitanju je steta koja se mjeri stotinama miliona. Niko se ovim kriminalom nece baviti, i za mjesec dana bice sve zaboravljeno.
Zbog korumpiranih i kriminalizovanih granicnih sluzbi u BiH dosta proizvoda na slican nacin fiktivno izlazi iz zemlje, a prodaje se bez akciza i PDV u zemlji. Mnogi nadlezni to znaju ali ne preduzimaju nista, jer su i oni u istom kolu, tj. kriminalu
Ma nema sanse! Bavim se trgovinom nafte i naftnih derivata u Emiratima. Ovdje je cijena u pola manja i jos se u ogromnim kolicinama izvozi jer proizvode dnevno 3.5 mil barela sa kontinuiranim povecanjem proizvodnje i vec slijedece godine ce izaci na 4 mill barela dnevno. Vecina se izvozi u Kinu i Indiju te neke Africke zemlje.
Da to nije ona nasa nafta sto Djoka nadje u Pelagicevu. Ne mogu na je nafataju na koliko izbija na izvoru. Ljudi je cak i piju
Te cisterne sto voze to gorivo, ja nisam vidio na Auto putu,morala bi biti vidljiva.
Zato sto te cisterne ne postoje. Ako vlast zeli da sprijeci sverc nafte mogu to zavrsiti za jedan dan.
Zakonom zabraniti uvoz i izvoz naftnih proizvoda drumskim vozilima i rijesena stvar. Uvoz i izvoz nafte treba da ide zeljeznicom kao i u svim normalnim zemljama.
Uvoz nafte drumom je dobar samo za sverc. Kamioni su skuplji od vozova, cisterne unistavaju puteve, izazivaju opasnost u javnom saobracaju kao i guzve ali zato moze da se mulja kako kome padne na pamet. Tako da nema nikakve postene poslovne logike da se gorivo uvozi/izvozi kamionima.
Kod zeljeznickog saobracaja te pojave nisu moguce. Nije moguce ukrasti voz. Tacno se zna koliko jedan vagon cisterna ima zapreminu i tezinu. Tacno se zna gdje je takav voz usao i gdje je izasao. Da ne pominjemo da bi time povecali prihode za vjecite gubitase ZRS i ZFBIH.
Samo treba imati volje.
Interesantno da za ovako vaznu temu i ocigledan kriminal nema puno zainteresovanih. A za tamo neke trice i kucine poput Sonje Rubez, itd. po pedesetak komentara. To govori samo o nama samima. Dok se bavimo tracevima, vozovi prolaze. I poslije nam politicari krivi. Krivi smo mi sami.
Da li ce ovaj ocigledan kriminal neko da istrazi. Gdje su tuzioci. Gdje je opozicija. Svi junaci nikom ponikose i u crnu zemlju popadase
nisi ti Jovan ti si Junuz ovakim tracevima i laznim izvjestajima se hoce nanijeti steta nasem priateljstvu sa Rusima a drugo ima nesto sto nemora biti logicno alise radi zbog visi ciljeva e tu prestaje ekonomija a pocinje strategia
Ilija ne brukaj se vise i povuci se bez gubitaka. Upisi skraceni tecaj gramatike srpskog jezika, i ne brukaj vise ni sebe ni svoj narod. Osim ako nisi Alija
Junuze na Srpskom je kurs a ti idi na tecaj u ustasiji ili federaciji netrebate nam i drugo stategija je vaznija od ekonomie jel to je na dugi stap takozvani dugorocni plan sta cemo i kako cemo a nama zivota nema ako cemo u EU eno sta se ustasiji desava jos su oni njiovi sta bi tek nama radili
Eee, kad bi naši političari doveli narod na nivo koji je u Hrvatskoj…
Prosječna neto plata u 2017 u Hrvatskoj je preko 6000 kuna. To je preko 1500 KM.
otidji u Srpsku Slavoniju Liku Baniju Kordun Knin trecinu hrvacke teritorie pa vidi kako zive a drugo kroati su okupirani na njiovoj teritoriji od Evrope nemozes vise nista proizvodit jel ti neda evropski zakon a gdje su davanja drzavi troskovi sve je vece skuplje takoda te njiove plate mogu macku orep okaciti ustasija je ljetovaliste evropski guzonja to im je tudjman ostvario doslo je njima iz guzice u glavu da im je blizi i preci Srbin nego Svabo ali kasno je
Hoćeš reći da trebamo biti srećni što smo tu gdje jesmo i što imamo to šta imamo? Ilijaaaaa! Ne kaki! Ukakio si i šefa i stanicu!
ja sam sretan u svojoj Republiki Srpskoj i meni je dobro jel zivim odsvog rada i truda i sto nisam zavidan a to sto su se neki pogospodili pa nece da rade to je njiov problem
Izgleda da tvoj vrijedni rad ima veze sa ovim portalom.
Hoćeš da kažeš da ljudi imaju šta i gdje da rade, ali neće? Posla na svakom koraku? Možda i ima posla, ali nema plate. Radiš tri mjeseca bez plate, pa te gazda otpusti i uzme drugu budalu. Jesu li se takvi radnici pogospodili kako ti kažeš?
I prestani više da se trudiš da pišeš što nepismenije. Vidi se da je lažnjak. Znam da nije danas lako biti pošten i vrijedan bot.
posla nasvakom koraku ali u selu eno sela placu za radnicima zemlju nema ko da obradjuje vocnjaci pusti stokarstvo niko nece dase bavi e ljudino ja odtoga zivim i more se jest naporno al radim zasebe ne zadrugog a to sto bi svi da budu foteljasi i razni menadjmenti kuraca palaca i zavist tracarija toje problem tije neradnika znaci reko sam u gradu nema sta dase radi a u selu nema ko daradi i nemoj ti izjednacavati svaciju situaciju ako je tebi lose meni nije i svako ko radi na zemlji bolje mu je nego u Titinoj drzavi nek prica ko staoce