NJUJORK, Da biste osvojile naklonost svoje šefice morate da joj uđete u glavu i utvrdite šta ona voli u vezi sa svojim poslom. „Radite više tih stvari koje joj prijaju i voljeće vas“, kaže poznati organizacioni psiholog Simur Adler.
1. Neka se osjeti zaslužnom za vaše sjajne ideje
Šef voli da se osjeća kao glavni idejni pokretač i zato svaki put kada smislite neku odličnu ideju ili mudro rješenje problema pripišite njemu dio zasluga. Recite „Vaš komentar me je naveo na pomisao…“ ili „Upalila mi se sijalica kada ste rekli…“ Kao i vi, i vaša šef voli da čuje da odlično radi svoj posao, ali ne u vidu ispraznog ulizivanja tipa „Vi ste najbolji šef na svijetu!“
2. Budite mentori novozaposlenima
Predložite šefu da uzmete novu osobu u firmi pod svoje okrilje, kako bi brže ušla u posao i savladala ga. Time ne samo da ćete njega osloboditi dijela posla, već i pomažete kolegi da brže i produktivnije obavlja posao.
3. Ne cinkarite kolege
Apsolutno treba da se trudite da ukažete na probleme u poslovanju i ponudite konstruktivna rješenja, ali ne ulazite u opanjkavanje kolega, upozorava Mejer. Cinkarenjem kolega postižete samo to da vi same djelujete jadno i nedostojno povjerenja.
4. Izrazite neslaganje
Spremnost da kažete šta mislite šefu je važnija od slijepe odanosti. Sve je u načinu na koji ćete „upakovati“ svoje mišljenje. Recite: „Razmislila sam o vašoj ideji i imam drugačiji prijedlog“, ili „Istražila sam to pitanje i možda je ovo bolji pristup“.
5. Imitirajte ga
Oponašanje je najveći kompliment, ali to ne znači da treba da je kopirate do detalja. Samo ustanovite ključne odlike njenog načina rada i usvojite ih: da li je jutarnji tip? Da li joj je radni sto pod konac ili haotičan?
6. Dobrovoljno se nudite da preuzmete razne zadatke
Bilo da se radi o organizovanju davanja krvi u firmi, učešću u komisiji za razmatranje budžeta ili nekoj radnoj grupi, osobe koje se dobrovoljno ponude da pomognu upašće šefu u oči (a i njegovim šefovima), tvrdi Adler.
7. Zamolite za kratak razgovor o poslu
Zakažite kraći sastanak na kome ćete vidjeti da li ispunjavate njegova očekivanja, šta eventualno možete da promjenite i poboljšate ili gdje da ponudite više pomoći. Samo ne zovite to „evaluacijom“, napominje Adler.
8. U svemu tražite pozitivnu stranu
I kada razgovarate o problemima (recimo: gubitku klijenata, prekoračenju budžeta, slaboj prodaji), posmatrajte ih iz pozitivnog ugla. Podvucite kako stojite znatno bolje od konkurencije ili istaknite lojalnost vaših klijenata.
9. Uložite dodatni trud
Proučite izvještaje o prodaji. Pošaljite cirkularni mejl sa važnim novostima koje se tiču vaše oblasti poslovanja članovima najužeg tima sa kojim direktno sarađujete. Istražite šta se dešava sa konkurencijom. Potrudite se da baš vi vodite prezentacije grupnih projekata.
10. Ne tretirajte firmu kao psihološko savjetovalište
Zapamtite: što se tiče informacija lične prirode, manje je više. Znamo da sa kolegama provodite više vremena nego sa najboljim prijateljicama, ali to nije razlog da na poslu razglabate probleme ili pikanterije iz privatnog života. Ako vas neko pita kako ste, odgovorite iskreno, ali ne pretvarajte to u ćaskanje uz kaficu, savjetuje Mejer. S media