BRATUNAC, Izgradnja mosta na Drini između Bratunca u Republici Srpskoj i Ljubovije u Srbiji, u mjestu Pobrđe, koja se već nekoliko godina najavljuje, još je neizvjesna, iako su mnoge pripremne radnje završene, izjavio je načelnik bratunačke opštine Nedeljko Mlađenović.
On je precizirao da su ove dvije opštine uradile regulacione planove i definisale prostor za izgradnju mosta, a bratunačka opština predvidjela je i izgradnju veće industrijske zone u neposrednoj blizini tog budućeg graničnog prelaza, čime su stvoreni preduslovi da se krene u pripremne aktivnosti i obezbjeđenje sredstava za izgradnju mosta, za koji je Ministarstvo za kapitalne investicije Srbije uradilo projekat.
Izgradnju tog mosta Mlađenović je ocijenio najvažnijim projektom za ove dvije pogranične opštine u srednjem Podrinju.
“Ova regija je putno izolovana i zbog toga su potencijalni investitori nezainteresovani da ulažu u otvaranje privrednih kapaciteta u ovim sredinama”, istakao je on i naglasio da bi most u Pobrđu najviše doprinio razvoju ovih nerazvijenih opština i regije, jer bi povezao zapadnu i centralnu Srbiju sa istočnim dijelom Republike Srpske i unutrašnjošću BiH, čije privrede su prije rata bile uzajamno povezane.
Mlađenović ističe da bi to omogućilo bolju privrednu, trgovačku i druge oblike saradnje.
Nakon inicijative za izgradnju mosta između Bratunca i Ljubovije, pokrenuta je inicijativa za izgradnju još jednog mosta u srednjem Podrinju, dvadesetak kilometara uzvodno od Bratunca, između Fakovića i srbijanskog naselja Bačevci.
“Opština Bratunac podržava izgradnju oba mosta, ali je prioritet ovaj između Bratunca i Ljubovije, koji bi trebalo da bude otvoren za putnički i teretni saobraćaj, sa dozvoljenim prevozom roba, carinskom ispostavom i terminalima, a da se u Fakovićima izgradi manji most za potrebe lokalnog stanovništva”, smatra Mlađenović.
On je istakao da je postojeći željezni most između Bratunca i Ljubovije, izgrađen prije 60 godina, do prije pet godina funkcionisao kao granični prelaz za putnički i robni saobraćaj i da je zbog dotrajalosti, sada otvoren samo za putnički saobraćaj.
“Nakon zabrane mosta za teretni saobraćaj i promet robe, najbliži prelaz sada je udaljen više od 50 kilometara, na šta su više puta ukazivali privrednici sa područja Bratunca i Srebrenice-, koji su zbog velikih troškova tražili da se omogući promet robe na graničnom prelazu Bratunac – Ljubovija”, rekao je Mlađenović.
On je podsjetio da je Vlada RS prije tri godine asfaltirala regionalni put Drinjača – Bratunac – Skelani, što je vratilo život na ta područja, dok bi izgradnja mosta i najavljena izgradnja protočnih hidrocentrala na srednjoj Drini učinila ovo područje prosperitetnijim i omogućila njegov brži razvoj.
Nedavno su predstavnici vlada Srbije i Italije, u prisustvu predstavnika RS, potpisali sporazum o izgradnji hidrocentrala na Drini, o čemu postoji saglasnost i BiH. Predviđene su i tri protočne hidrocentrale na srednjoj Drini između opština Bratunac i Ljubovija te Srebrenica i Bajina Bašta, pa građani, privrednici i rukovodstva ovih opština s nestrpljenjem očekuju konkretizaciju tih planova.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Pingback: - Istinomjer