BANJALUKA, DOBOJ, “Željeznice RS” do 2015. godine planiraju smanjenje gubitaka sa prošlogodišnjih 21,3 miliona KM na 12,5 miliona KM, kao i smanjenje broja radnika sa 3.459 na 2.600 radnika.
Kada su u pitanju planovi po godinama, u “Željeznicama RS” planiraju da ovu godinu završe sa prihodom od 92,3 miliona KM i rashodom od 108,7 miliona KM, sljedeću, odnosno 2014. godinu sa prihodom od 95,3 miliona KM i rashodom od 109,8 miliona KM te 2015. godinu sa prihodom od 96,4 miliona KM i rashodom od 108,9 miliona KM.
Što se tiče radne snage, “Željeznice RS” su 2012. godinu završile sa 3.459 radnika, plan za ovu godinu je da se završi sa 3.000 radnika, a na kraju planskog perioda, odnosno 2015. godine da u “Željeznicama RS” bude 2.600 radnika.
Trogodišnjim planom poslovanja “Željeznica RS” predviđa se uvođenje kateringa umjesto toplog obroka, a samo po tom osnovu godišnja ušteda bi bila 3,3 miliona KM, jer za ovu godinu troškovi toplog obroka sa doprinosima i porezima planirani su u iznosu od 5,4 miliona KM, dok bi troškovi kateringa na godišnjem nivou iznosili 2,1 milion KM. Mjesečna ušteda po osnovu uvođenja kateringa iznosi 275.900 KM.
“Plan može biti ocijenjen kao ambiciozan, veoma zahtjevan i traži puni anganžman svih zaposlenih, upravljačkih, nadzornih i kontrolnih struktura sa zajedničkim ciljem”, navodi se u trogodišnjem planu poslovanja.
Sa Draganom Savanovićem, generalnim direktorom “Željeznica RS”, i Branislavom Đuricom, finansijskim direktorom “Željeznica RS”, juče nismo uspjeli stupiti u kontakt.
U Sindikatu “Željeznica RS” kažu da je neshvatljivo da se planiraju gubici i da u RS ne postoji dobra volja da se riješi pitanje “Željeznica”, kao ni viška broja radnika u tom preduzeću.
“Višak radnika postoji, jer zaista ima radnika koji ništa ne rade, ne dolaze na posao i primaju platu. To je potrebno rješavati, ali sa programom, koji niko ne želi da napravi. Radnike i danas zapošljavaju po političkoj liniji, što samo usložnjava stanje u ‘Željeznicama'”, rekao je juče Zlatko Marin, predsjednik Samostalnog sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti “Željeznica RS”.
Trogodišnji plan poslovanja “Željeznica RS” je prekjuče usvojila i Vlada RS zaključivši da je činjenica da su “Željeznice RS” opterećene viškom zaposlenih, neracionalnom organizacionom strukturom i zastarjelim osnovnim sredstvima.
Navedeno je da je zadatak koji su postavile prihvatljiv i da je cilj da se zaustave negativni trendovi u poslovanju, te da se stvore realne pretpostavke za ostvarivanje pozitivnog poslovanja u svim segmentima.
“Svaki novi projekat iz Plana investicionih ulaganja, bilo da je riječ o infrastrukturi ili voznim sredstvima, Vlada RS će posebno analizirati i donositi odluke u skladu sa zakonskim i kreditnim ograničenjima”, kazali su u Vladi RS.
Planom poslovanja do 2015. godine “Željeznice RS” planiraju investicije u iznosu od 118 miliona KM, od čega samo u 2015. godini više od 70 miliona KM, s obzirom na to da stanje infrastrukture nije na zadovoljavajućem nivou i da je potrebna modernizacija kako pruga tako i vozova.
Štrajk inženjera
Zoran Sarić, diplomirani inženjer saobraćaja, nezadovoljan svojim statusom u “Željeznicama RS”, započeo je juče štrajk glađu, ističući da će on trajati dok se Dragan Savanović, generalni direktor ŽRS, ne vrati sa godišnjeg odmora i da mu sigurne garancije da će njegov problem biti riješen. Inače, Sarić je u ŽRS zaposlen već 23 godine, ali od 1996. godine trpi, kaže, diskriminaciju kada je u pitanju napredovanje u poslu, a kako kaže sve je kuluminiralo od 2010. godine do danas kada je zbog psihičkog zlostavljanja podnio ostavku na mjesto direktora sekcije.
“Imam sedmi stepen stručne spreme i platu manju za 200 do 300 KM”, žali se Sarić.
Dragan Subašić, izvršni direktor poslova infrastrukture ŽRS, rekao je da Sarićevi zahtjevi nisu nerazumni i da ne traži ništa što se ne može ispuniti. Nezavisne novine