SARAJEVO, BiH bi se mogla suočiti sa sankcijama Evropske unije ukoliko blagovremeno ne ispuni obaveze o uvođenju digitalnih tahografa, upozorili su iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH.
U Ministarstvu podsjećaju da je Evropska komisija nedavno odbila zahtjeve pojedinih država za odgađanje primjene obaveze o digitalnom tahografu.
Digitalni tahograf je nadzorni uređaj koji obezbjeđuje upis vremena vožnje članova posade vozila, vremena provedenog u obavljanju profesionalne aktivnosti koje ne spada u upravljanje vozilom, vremena odmora, brzine kretanja vozila i pređene udaljenosti.
Krajnji rok za BiH za usvajanje zakona o digitalnom tahografu je 21. decembar, a primjena ovih uređaja treba da počne od 16. juna iduće godine. Početak za izdavanje kartica je kraj marta 2010. godine, kada će EU provesti kontrolu.
“Ministarstvo je formiralo Radnu grupu koja je pripremila usaglašen tekst zakona. Preostalo je da dobijemo još mišljenje Direkcije za evropske integracije BiH nakon čega ćemo nacrt zakona proslijediti Vijeću ministara BiH. Iako smo ograničeni rokovima, s obzirom na to da je riječ o tehničkom zakonu očekujem da će zakonodavne i izvršne vlasti prepoznati hitnost i donijeti zakon do kraja godine”, očekuje Dario Bušić, šef Odsjeka za drumski i željeznički transport Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH.
Kaže da će za provedbu zakona biti potrebno devet mjeseci, a trebalo bi da bude omogućena preko Agencije za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka BiH.
“Ukoliko zakon bude usvojen do kraja godine, malo ćemo probiti rokove, ali u tom slučaju ne očekujem probleme. No, ukoliko kašnjenje bude veće, možemo se suočiti sa sankcijama”, kaže Bušić.
Naglašava da opominje iskustvo Grčke, koja je zbog dvogodišnjeg kašnjenja završila na sudu i morala plaćati penale.
“Sankcije ovise od održave do države. Postoji mogućnost potpune obustave kretanja vozila, ali o tome šta nas eventualno može zadesiti ne bih spekulirao”, naglasio je Bušić.
Upotreba digitalnog tahografa zasniva se na softveru EU i personaliziranim pametnim karticama na kojima se čuvaju svi podaci potrebni za evidencije radnog vremena. Isti podaci se osim na čipu pametne kartice zapisuju i u radnu memoriju digitalnog tahografa smještenog u vozilu. Osim kartica za vozače u upotrebi su još tri vrste kartica – kartice prevoznika, kartice nadzornog tijela i kartice radionice. Sve zemlje koje su primijenile sistem digitalnog tahografa povezane su u jedinstvenu informatičku mrežu.
Prevoznici u BiH trenutno koriste zastarjele analogne tahografe, koji ne ispunjavaju evropske strandarde. Nezavisne novine