GRAC, Austrijsko Ministarstvo pravde, koje je suočeno s nedostatkom novca, osnovalo je u zatvorima call centre koje je iznajmilo privatnim kompanijama.
Tako osuđenici u nekim zatvorskim call centrima zarađaju oko 40.000 evra godišnje za zatvore.
Sve je krenulo naopako kada su se potrošači požalili da postoji opasnost po njihove lične podatke, jer mogu doći u “pogrešne ruke”.
Čak su i Udruženja potrošača izrazila svoj protest, jer se na linije call centara javljaju osuđenici. I uprkos protivljenju zatvorskih zvaničnika, u sedam zatvora su osnovani call centri.
“Uputili smo žalbu Ministarstvu pravde, zasnovanu na moralnim, pravnim i etičkim principima. Međutim, Ministarstvo je odbilo žalbu, jer call centri imaju ogromni ekonomski značaj”, rekao je pravni zastupnik zatvora “Karlau” Kristijan Sikora.
“Karlau”, mali zatvor u blizini Graca, ima call centar koji zapošljava 26 zatvorenika, koji za zatvor zarade više od 40.000 evra godišnje.
U drugim zatvorima, kao što je “Jakomini”, takođe u blizini Graca i u Zonbergu, call centri su postigli sličan uspjeh.
Ono što je izazvalo još veću buru u austrijskoj javnosti je činjenica da u call centrima rade uglavnom bivši službenici, koji su u svojim firmama optuženi za prevare.
Kompanije koje koriste call centre su uglavnom telekom provajderi iz Njemačke. Imena kompanija se ne smiju objaviti iz bezbjednosnih razloga. Sikora tvrdi da zarada ne može da bude opravdanje za tu kontroverznu šemu, jer osuđeni prevaranti ne bi smjeli imati pristup ličnim podacima građana.
Portparol Ministarstva pravde Tomas Giblinger kaže da su sve optužne neosnovane posebno što se šema sa zapošljavanjem zatvorenika pokazala “izuzetno profitabilnom”.
“Neophodno je da se zatvorenici rade i neke druge poslove, a ne samo u barvarskim i tesarskim radionicama. Najbitnije je što su se call centri pokazali veoma uspješnim. Definitivno nema razloga za brigu, jer se svi pozivi nadziru i sve je pod kontrolom”, istakao je Giblinger.