SARAJEVO, Vrijednost intelektualnog vlasništva u BiH nije prepoznata, ali ga je neophodno štititi zbog prepoznavanja među potrošačima i sprečavanja drugih da koriste isti ili sličan logo, ističe direktor Evro-info korespondentnog centra Spoljnotrigovinske komore BiH Senad Hromić.
Spoljnotrgovinska komora BiH i Institut za intelektualno vlasništvo BiH danas su za privrednike u Sarajevu organizovali info-dan o značaju intelektualnog vlasništva za preduzeća, čiji je fokus bio zaštita patenata i logotipa.
Hromić je naglasio da sve ozbiljne kompanije nastoje da inoviraju postojeće ili proizvode potpuno nove proizvode da bi bile što konkurentnije, zbog čega je značajno da postoji mogućnost zaštite tih patenata.
“Kada je riječ o logotipu, mnoge kompanije u BiH su već uradile određenu zaštitu, a na ovom događaju nam je cilj da ukažemo na važnost te zaštite radi jačanja prepoznatljivosti kompanija”, pojasnio je Hromić.
On je dodao da, osim logotipa može biti zaštićen i sam oblik proizvoda, što može imati veliku vrijednost poput loga “koka–kole”, koji je procijenjen na više od 50 milijardi dolara.
Marketing-menadžer Mesne industrije “Ovako” Nedžad Biberović rekao je da je ta kompanija gotovo od početka zaštitila intelektualno vlasništvo, od logotipa do pojedinih proizvoda, te da nisu imali problema o tom pitanju.
Biberović je naglasio da se privrednici i inovatori u BiH moraju naučiti da štite svoje intelektualno vlasništvo, jer pojedine kompanije vrlo dobro znaju da iskoriste momenat i prisvoje nezaštićeni proizvod. Srna