BANJALUKA, U Republici Srpskoj (RS) u protekle četiri godine počela je realizacija projekata infrastrukture vrijedna više od 700 miliona KM, a samo u ovoj godini za putnu privredu uloženo je oko 100 miliona maraka, izjavio je u intervjuu ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović.
On je naglasio da je Ministarstvo u toku prvih šest mjeseci ove godine najviše uradilo u oblasti putne privrede i željezničkog saobraćaja, ali i u aviosaobraćaju i poštanskom sistemu.
“Osim kapitalnih projekata, kao što je izgradnja dijela autoputa Banjaluka – Gradiška i Mahovljanske petlje, izdvojio bih izgradnju tunela “Stambulčić” u opštini Pale, trajno rješavanje klizišta na Čemernu, te izgradnju regionalnog puta Lukavica – Zagoni – Jasik – Pale i prilaznog puta na mostu Rača”, rekao je Čubrilović.
On je dodao da Ministarstvo trenutno najviše radi na pripremi projekata izgradnje mosta na Savi sa Vladom Hrvatske i pripremi protokola sa Vladom Srbije na izgradnji mosta Fakovići – Bačevci na Drini, a u samoj Srpskoj na obilaznicama oko većih gradova i brzim putevima.
“U željezničkom saobraćaju započeli smo veliki projekat “Jošavka – Kostajnica”, vrijedan oko 34 miliona evra, a potpisani su i ugovori za isporuku teretnih vagona ‘Željeznicama Republike Srpske`. Takođe, sljedeće godine treba da dobijemo putničke talgo vozove”, istakao je ministar.
Prema njegovim riječima, novi zakon o poštanskim uslugama treba da definiše uslove pod kojima će pošte raditi od 1. januara naredne godine, a Vlada će imati dodatne obaveze ukoliko njihovo poslovanje ne bude rentabilno.
“Što se tiče aviosaobraćaja, pokušali smo da preko ‘Skaj Srpske’ u saradnji sa aviokompanijama iz Slovenije otvorimo neke linije prema evropskim destinacijama. Za sada funkcioniše linija prema Ljubljani, koja ima vezu sa svim većim gradovima u Evropi.
Na putu smo da obezbijedimo još neke linije iz Banjaluke prema Evropskoj uniji, koje su interesantne za građane Srpske i BiH i očekujem da u sljedećoj godini imamo začajan broj letova sa banjalučkog aerodroma. U javnom preduzeću Aerodrom `Banjaluka` došlo je do organizacione i kadrovske prekompozicije, što je već dalo rezultate”, rekao je Čubrilović.
Što se tiče bezbjednosti saobraćaja u Srpskoj, ministar je istakao da trenutno ne postoji dovoljna sprega između nadležnih institucija, a rezultat se ogleda u podacima o saobraćajnim nezgodama i broju povrijeđenih i poginulih koji oscilira.
“Novi zakon o bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske predviđa osnivanje republičke agencije za bezbjednost saobraćaja, koja će koordinisati rad svih nadležnih institucija, uključujući i organe lokalne samouprave, na koje će biti prenesen dio posla u vezi sa regulacijom saobraćaja. Uspostavljanjem ovog sistema nadležni organi će upravljati bezbjednošću drumskog saobraćaja, otkrivati njegove slabe tačke i otklanjati ih, a rezultat će sigurno biti i linearno smanjivanje broja saobraćajnih nesreća, povrijeđenih i poginulih”, poručio je ministar.
Govoreći o mogućoj viznoj liberalizaciji za građane BiH krajem godine, Čubrilović je rekao da će se na taj način ukloniti najveća barijera putovanju ka zemljama EU i da će se obim saobraćaja iz Srpske sigurno povećati, ali da to povećanje neće biti ekstremno veliko.
“Iskustva drugih zemalja govore da neposredno poslije otvaranja granica i omogućavanja bezviznog režima dolazi do naglog povećanja saobraćaja, ali to se nakon nekoliko mjeseci vraća u stanje koje diktira ekonomska moć stanovništva. Dakle, možemo očekivati onoliko povećanje koliki bude rast privrede i ekonomske snage građana i države”, zaključio je ministar Čubrilović. Srna
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
ti si lik za lijecenje. kratko i jasno.
E Lemi mojne tako, tebi sve izgleda smeta, pa ti smeta i to što nam Čubke prezentuje iz čega se vidi da nam je samo nebo granica, moraš razumjeti umjetnike. Nema njega ko da izliječi na ovoj zemljenoj kugli, bolest je poznata ali nema lijeka, možda u sledećem mandatu krene sa gradnjom puta na Mars jer on i oni prpadaju nebeskom narodu.
čudna mi čuda 700 miliona!? 350 je maksimum za ono što su uradili, ostalo je provizija za poslove onima koji su raspisali tendere, izabrali, izabrani, posredovali, pa oni koji kontrolišu to sve i ne znam da li je šta ostalo za jadnog Boška Čeku koji pliva između dva vira, jednog istine kojeg očekuje ovaj jadni narod i drugog izazova koji garantuje i njemu neki miliončić. Dokle ovako???
jednostavan test, naročito za istraživačko novinarstvo koje je kod nas rijetko, provjerite koliko košta asfaltiranje ulica za mještane kad sufinansiraju svoje ulice po kilometru, pa provjerite koliko nas košta asfaltiranje saobraćajnica u režiji vlade RS, tj. kćerki firmi “Niskogradnja” i sl., razlika od 150-600% u cijeni do koje dođete iskazuje:
1. razliku u kvalitetu?
2. razliku u cijeni neophodne dokumentacije?
3. proviziju?
4. gorivo za helikopter?
5. karte za neprodane avio karte slovencima?
6. finansiranje šatorskih predizbornih manifestacija?
7. rate kredita Premijerovom sinu?
8. ostalo…?