DOBOJ – Prevaranti na internetu ne prezaju ni od čega pa su u proteklih osam mjeseci ojadili 60 građana koji su se obratili dobojskom Udruženju za zaštitu potrošača ne bi li uz njihovu pomoć uspjeli da vrate svoj novac ili zamijene robu koju su naručili online, a koja kada im je stigla nije bila ono što su željeli.
“Od tih 60 obradili smo 44 za koje smo 100 odsto sigurni da su prevareni. Do te mjere varaju ljude da mi imamo jedan slučaj iz Mrkonjić Grada kada je gospođa naručila agregat određene snage, jer često u Mrkonjiću nestaje struje, a oni su joj prodali duplo slabiji. Jedna porodica se žalila na veš-mašinu koja se pokvarila nakon 15 dana i sada nemaju mogućnost da je reklamiraju. Mobilne telefone koji se kupuju online više i ne brojimo koliko je bilo slučajeva prevara“, kaže Snežana Šešlija, predsjednica Udruženja za zaštitu potrošača Doboj.
U dobojskoj policiji su zabilježili dva slučaja prevare prilikom kupovine mobilnih telefona preko interneta.
“Lice je preko Pik.ba stranice prodavalo mobilne telefone, a kupci su dobili telefone koje nisu poručuli i oštećeni su za po oko 1.200 maraka“, navodi Dragan Sušić, načelnik Sektora kriminalističke policije PU Doboj.
Pandemija virusa korona natjerala je Dobojlije da više kupuju na internetu, ali često ne znaju pravila takve kupovine. Nataša Đorđić priča da je online naručivala odjeću i tehničku robu i nije imala loših iskustava.
“Kupci bi trebalo da se više upoznaju s pravilima kupovine. Sve aplikacije koje su nam dostupne imaju navedena pravila tj. da li postoji mogućnost povrata novca ili zamjene artikla u zavisnosti šta ja kao naručilac odlučim ako mi taj proizvod ne odgovara. To su neke stavke koje su bitne da provjerimo prije kupovine. Na nekim aplikacijama dobijamo i elektronski račun, što nam je potvrda legalne kupovine putem interneta“, kazala je Đorđićeva.
Nezavisne novine