BEOGRAD, Pantelija Damjanović, vlasnik preduzeća „Damjan“ iz Banjaluke, povećanjem otkupne cijene akcija sa „Beogradske autobuske stanice“ sa 760 na 1.733 dinara spreman je da preuzme kompletnu centralnu autobusku stanicu u Srbiji za 5,2 miliona evra. Damjanović je u Republici Srpskoj vlasnik hotela „Damjan“ i robne kuće u centru Banjaluke i kako kaže, ovo bi mu, ako uspije, bila prva investicija u Srbiji. On tvrdi da su čiste spekulacije da BAS kupuje prije svega zbog 1,48 hektara zemljišta, koje inače navedeno u berzanskom prospektu tog preduzeća, da bi na dijelu tog placa koji je u sastavu Savskog amfiteatra gradio nove objekte. „Nemaju oni nikakvog zemljišta, BAS plaća zakupninu jer je to zemljište ‘Željeznica Srbije’. BAS nema pravo ni na nadoknadu za zemljište kada se bude sa sadašnje lokacije selila autobuska stanica“, kaže Damjanović.
To preduzeće je, međutim, korisnik tog zemljišta.
– Kakve veze imaju korisnici zemljišta kada je njihova obaveza da uklone sve privremene objekte na toj lokaciji o svom trošku, kada bude moralo da se to zemljište privede namjeni. Zna se da je Regulacionim planom predviđeno da se Autobuska stanica seli sa sadašnje lokacije.
Šta planirate ako kupite BAS?
– Planiram da firma nastavi svoju djelatnost kao i do sada, a nove investiticije će biti usmjerene na pravljenje stanice na drugoj lokaciji koja će biti određena urbanističkim planom. Nesuvišno je razmišljati o tome da se ugasi sadašnja djelatnost BAS-a, pa su netačne i spekulacije da ja na tom zemljištu planiram neku izgradnju pošto je to nemoguće, jer preduzeće nije vlasnik parcele.
Aleksandar Antić, zamjenik predsjednika Skupštine Grada, izjavio je da im je cilj da Beograd postane vlasnik BAS-a i zbog zemljišta.
– Ne sjećam se toga. To nema nikakve veze sa Gradom, koji je u decembru kada smo pravili ponudu za preuzimanje dao pismenu saglasnost da nije zainteresovan za BAS, a i zašto bi ulazio u tako nešto, to bi bilo vraćanje na prethodno uređenje, jer u kapitalističkom društvu gradovi imaju obavezu da prodaju, a ne kupuju firme. Ako bi Grad Beograd postao vlasnik BAS-a to bi bilo suprotno pravcu u kojem se kreće cijeli region, u koji je uključena i Srbija.
Vi niste znali da Grad hoće da kupi BAS?
– To što je neko od predstavnika Grada davao takve izjave može biti i pokušaj da se poveća cijena za otkup akcija. Da bi Grad Beograd tako nešto uradio mora prvo da donese zvaničnu odluku o kupovini BAS-a i da za to ima predviđena sredstva u budžetu. U situaciji kada država ima razne obaveze, kupovina preduzeća bi je uvukla u nove troškove. Grad nije vlasnik BAS-a niti u jednoj varijanti, jer zemljište nije gradsko nego Željeznica. Ja sam, dajući Memorandum, potpisao da neće biti otpuštanja i da će firma ostati na pozicijama na kojima je sada. Pravda
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
O majko zemljo progutaj me, ugostitelj i trgovac Damjanovic kao hoce da se bavi bus prevozom buahahahaha