BERLIN, Superbrzi vozovi u Evropi potiskuju avionski transport, a najživlji željeznički saobraćaj obavlja se između Pariza, Londona, Brisela i Kelna.
Najveći promet putnika bilježi se na relaciji između Brisela i Pariza, a vožnja superbrzim vozom između belgijske i francuske prijestonice traje svega 80 minuta. Prevoz željeznicom između Pariza i Brisela je toliko popularan da je avionska linija između dva grada odavno ukinuta. Iz belgijskog glavnog grada vozovi velike brzine svakodnevno idu i u pravcu Londona i Kelna i više drugih zapadnoevropskih centara gdje je ova vrsta prevoza veoma popularna među ljudima.
Predstavnik njemačke željeznice “Deutsche Bahn” Andreas Hampreht kaže da u Evopi ima još mnogo potencijala za dalji rast željezničkog saobraćaja. Hampreht ističe da se mora još investirati u željezničku infrastrukturu, jer tamo gdje je to učinjeno ostvaren je uspjeh, kao na primjer između Pariza i Štutgarta, gdje željeznički saobraćaj sada obuhvata više od 50 odsto prometa.
“To je veliki uspjeh, pogotovo ako se zna da smo liniju Pariz – Štutgart otvorili 2007. i da na toj relaciji vozovi saobraćaju samo četiri puta dnevno”, kaže Hampreht.
Britanski stručnjak za željeznički saobraćaj Ričard Braun ističe da na kraćim relacijama vozovi emituju mnogo manje štetnih gasova nego avioni ili automobili. Braun kao slabost u sadašnjem sistemu evropskog željezničkog sobraćaja navodi nepostojanje zajedničkog internet portala i druge probleme u prekograničnoj saradnji.
“Međunarodna saradnja je, u cjelini gledano, ipak, sve bolja, a višejezična obavještenja na francuskim brzim prugama su predstavljala pravu kulturnu revoluciju koja se prethodno dogodila i u Njemačkoj”, kaže Braun.