BANJALUKA, Ukupna cijena polaganja vozačkog ispita “B” kategorije iznosi više 1.000 maraka, što je izazvalo da se oko 40 odsto manje Banjalučana odlučuje za obuku i polaganje vozačkog ispita.
Potvrdio je ovo “Glasu Srpske” predsjednik Savjeta za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Milenko Jaćimović.
– Za polaganje vozačkog ispita iz “B” kategorije potrebno je za jedan čas teoretske nastave platiti pet maraka, a za čas obuke iz upravljanja motornim vozilom 20 maraka. Prijava za polaganje testova u ispitnom centru je 51 marka, naknada za edukaciju i polaganje ispita iz pružanja prve pomoći koja se plaća Crvenom krstu iznosi 82 marke, a prijava polaganja vožnje 65 maraka. Kada se sve sabere sa ostalim troškovima, kao što su ljekarski i takse, i ako uzmemo u obzir da će kandidat položiti iz prvog pokušaja dobijemo cifru veću od 1.000 maraka – rekao je Jaćimović.
Dodao je da se od primjene novog pravilnika u tri godine broj mladih kandidata, starosti od 18 do 21 godinu, smanjio za oko 30 odsto, te da se znatno povećala prolaznost kandidata.
– Više od 50 odsto kandidata položi vozački ispit iz prvog pokušaja, a to nije bio slučaj ranije kada se dešavalo da pojedinci polažu i po deset puta – kazao je Jaćimović.
Prema njegovim riječima bolju prolaznost iz prvog pokušaja doprinijele su izmjene u radu ispitne komisije.
– Licencu za rad u ispitnoj komisiji može steći samo lice koje je minimalno tri godine radilo na obuci kandidata. U toku polaganja vozačkog ispita u vozilu pokraj kandidata sjedi njegov instruktor, što čini da se kandidat osjeća opuštenije. Tako nije moguće da član ispitne komisije, nepotrebno koči, a smanjena je i mogućnost korupcije – istakao je Jaćimović.
Još ističe da se više ne dešava da se kandidati obaraju na greškama koje nisu bile opravdane.
– Često se dešavalo da ispitna komisija direktno utiče na lošu vožnju kandidata. Za obaranje kandidata nalazili su se razni razlozi koji nisu bili direktno povezani sa vožnjom. Od uvođenja novog pravilnika to više nije slučaj – naglasio je Jaćimović.
Još je rekao da je novi pravilnik polaganja vozačkog ispita uveden prije tri godine, te da se pokazalo da su kandidati mnogo spremniji po završetku obuke po novom sistemu.
– Lakše se snalaze i spremniji su da se sami uključe u sve tokove saobraćaja. Važna promjena u samoj obuci je što kandidat ne gubi časove na poligonskoj vožnji, već se kompletna obuka održava u stvarnim uslovima – kazao je Jaćimović.
Banjalučani koji su se odlučili na polaganje vozačkog ispita tvrde da potroše i više od 1.000 maraka.
– Samo časove sam platila 800 maraka, a kada saberem sve troškove do sada me je polaganje vozačkog ispita koštalo oko 1.200 maraka. Koštaće me i više jer sam prvi put pala – rekla je Banjalučanka Nikolina Petrović i dodala da je polaganje vozačkog ispita danas luksuz, a ne potreba.
Početnici
– Početnici moraju da se pridržavaju pravila koja važe za njih. Za početnike važi da u toku vožnje ne smiju imati alkohola u krvi, znači moraju imati nula promila. Takođe moraju voziti 10 kilometara na čas ispod dozvoljene brzine kretanja, te početnici, mlađi od 23 godine, na zadnjem dijelu vozila imati istaknut znak “P” kako bi drugi učesnici u saobraćaju znali da se radi o početniku – rekao je Milenko Jaćimović. Glas Srpske
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Znači sad kada je ograničenje, bez razloga, u naseljenom mjestu smanjeno na 50Km/h, početnici smiju voziti max 40Km/h, a imali smo i ranije situaciju da niti je bilo nesreća izazvanim brzinom vožnje do 60Km/h, niti je postojao iole realan razlog za smanjenje, osim što se u 60% država EU primjenjuje ovakva odredba kao kod nas po izmjenjenom Zakonu, ali razlika je u tome što se kod njih vozi 90Km/h na magistralnim i lokalnim putevima, a kod nas 80Km/h, da li je i to trebalo mijenjati? razlika je što kod njih u EU postoje kvalitetne saobraćajnice, poštovanje Zakona od strane putara, opština i drugih koji regulišu infrastrukturne i druge poslove na samim saobraćajnicama, kod nas jedino vozači krivi za sve. Kad Opština Prijedor napravi parking na ulici širine oko 5m, dvosmjernim kretanjem vozila i relativno loše osvjetljenom onda nema odgovornosti, kada vozač zaustavi vozilo u ulici sa dvosmjernim saobraćajem i dvije trake, onda je kriv, kada Opština, gore navedena napravi taj isti parking, sa obilježenim mjestom na 70cm od pješačkog prelaza onda nije protivno ZOBS BIH, ali kada vozač obiđe zaustavljeno auto na tom parkingu, onda je napravio prekršaj “obilaženja vozila zaustavljenog ispred pješačkog prelaza ili preticanje na pješačkom prelazu(gdje se podrazumijeva puna linija)” te kao takvog kažnjava sa 100KM i negativnim bodom, ako prođe tom ulicom više puta, pa mu se desi da ponovi isto, naredna 3mjeseca će prolaziti jedino pješaka, ili vozilom druge kategorije.
Ko odgovara u ovoj državi kad postavi lež.policajce gdje im nije mjesto? Ko kada je na tim istimlež.policajcima raznih ostataka pretovarenih kamiona? a ko kada je trotoar obrastao kupinom i rastinjem, kao u Gomjenici?
da li komunalno treba posebno platiti da održava trotoare? lež.policajce? Otkud ideja da se primjenjuje nova odredba od 50Km/h u slučajevima kada je na znaku 60Km/h, dok u Zakonu lijepo piše : “…ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno…”?!
čitam li ja pogrešan Zakon?
Ili Jeftić u Prijedoru bolje zna Zakon, diplomirao je saobraćaj, ili da stavim upitnik?!
Evo sad da vidimo… Prva tvrdnja da je ograničenje bez razloga “smanjeno” ne stoji, ili je možda bolje reći da ne poznajete iste razloge. Ograničenje, dalje, nije smanjeno u “naseljenom mjestu” već u “naselju”, što nije isto. Prijedlog: pogledajte Zakon o uređenju prostora RS gdje su definicije naselja i naseljenog mjesta, ili primjenite definiciju “naselja” iz ZOBS-a BiH, može pomoći i biti od koristi u slučaju nepravilne primjene ovih odredbi od strane kontrolnih organa. Dalje, ispravan termin nije “nesreća” već “nezgoda”. Takođe, kod nas se sankcioniše prekoračenje ograničenja brzine kretanja od 10km/h, tako da to sve dođe na isto.
Sa svim ostalim se slažem u potpunosti.
Ako je znakom drugačije određeno, vozač je dužan pridržavati se tog ograničenja. Naravno, treba znati do kada vrijedi znak ograničenja brzine kretanja i tu takođe treba biti oprezan. Isti (kao pomoć) vrijedi do prolaska sljedećeg ukrštanja puteva u nivou nakon kog se znak mora, u skladu sa Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, ponoviti ukoliko isto ograničenje brzine kretanja važi i nakon raskrsnice, ili do sljedećeg znaka ograničenja ako je isti prije ukrštanja puteva.
Na osnovu člana 13. Pravilnika o postavljanju posebnih objekata na putu radi smanjenja brzine kretanja vozila („Službeni glasnik BiH“, broj: 17/07), a u skladu sa članom 47. Zakona o osnovima bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini (“Službeni glasnik BiH”, br. 6/06, 75/06, 44/07, 84/09 i 48/10) i Zakona o javnim putevima („Službeni glasnik RS“, broj: 16/10), za “lež.policajce” obratite se opštini i nadležnoj inspekciji, sugerišite eventualne prekršaje navedenih propisa.
Bez ljutnje, nisam htio da pametujem, ali istim stvarima se olako pristupa i tvrdnje se prenose bez prave podloge.
Cijenim komentar i mislim da će i ovaj biti od koristi za dalje.
Ne znam ko je Jeftić pa ga preskačem, upitnik.