BEOGRAD, Poslednjih godina voda je postala jedan od najunosnijih poslova u Srbiji. Prošlogodišnji profit bio je oko 190 miliona evra.
Samo od početka godine, pa do kraja juna proizvođači izvorske, mineralne i gazirane vode prodali su oko 309 miliona litara, odnosno devet miliona litara vode više nego u istom period prošle godine.
Prema procenama proizvođača godišnji obrt novca u industriji mineralnih voda, u prošloj godini, iznosio je oko 190 miliona evra. Kako kažu u udruženju proizvođača mineralnih voda, zbog godišnjeg rasta koji je veći od deset odsto, sve je veća zainteresovanost domaćih potencijalnih proizvođača.
S druge strane oni koji se već bave proizvodnjom i flaširanjem voda kažu da treba računati i na velike troškove marketinga i distribucije, ali i na sve veću konkurenciju.
Tanja Ralević, iz kompanije „Voda voda“, kaže da „to što je ova grana potencijalno perspektivana znači da je privlačna za veliki broj učesnika u toj grani. I u poslednjih nekoliko godina možete primetiti da postoji izrazito veliki trend ulaska novih proizvođača u granu. Trenutno na tržištu Srbije funkcioniše 30 fabrika, punionica. I u tom smislu ovo tržište postaje izuzetno zahtevno“.
Ipak, Srbija se nalazi pri dnu lestivce evropskih potrošača flaširanih voda. Primera radi, Italijani godišnje popiju oko 196, a Nemci oko 157 litara flaširane vode po glavi stanovnika. Prosek u našoj zemlji je oko 70 litara godišnje.
Prema istraživanjima Agencije za ishranu i poljoprivredu, kada je u pitanju kvalitet izvorišta mineralnih voda, Srbija se nalazi na 47. mestu, od 180 klasifikovanih zemalja. To znači da nismo siromašni vodom, ali ni toliko bogati koliko to nekad potenciramo. Ipak, kvalitetna flaširana voda bi mogla da bude jedan od izvoznih aduta naše zemlje.
Rade Pribićević, iz „Denjub fuds grupe“, kaže da „prostora za razvoj industrije ima, i ona će se i dalje razvijati, prosto zato što će iz godine u godinu rasti potrošnja mineralnih voda po glavi stanovnika. To je sada na nivou od 70 litara. Organski prirast je oko 10 odsto, što je vrlo bitna okolnost jer to nemate u svakoj industriji“.
Koliko su proizvođači svesni da je industrija voda posao budućnosti i koliko im je svaka prodata flaša važna, najbolje govori podatak da smo u jeku svake letnje sezone svedoci medijskog rata koji vode jedni protiv drugih. Kako kažu uskoro na tržištu neće biti mesta za sve, pa svi pokušavaju da na razne načine učvrste svoje pozicije. Izvor: B92