BANJALUKA, TREBINJE – “Aerodromi RS” izabrali su preduzeće “Way2Go” iz Banjaluke kao najpovoljnijeg ponuđača za izradu strategije razvoja međunarodnog aerodroma u Trebinju.
Ova studija za aerodrom u Trebinju predviđena je da predloži rješenja za izgradnju aerodroma koji bi prvenstveno služio za opsluživanje poslovnih aviona, kao i manjih aviona takozvane opšte avijacije.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su nas za detaljnije informacije uputili na “Aerodrome RS”, a direktor tog preduzeća Miroslav Janjić nam je rekao da će osim preduzeća “Way2Go” u izradi dokumentacije učestvovati i beogradska kompanija “Neo Aerodromes Engineering”, a projekat će se odnositi na Fazu I.
Kada je u pitanju rentabilnost trebinjskog aerodroma, Janjić tvrdi da se ovaj put radi o projektu koji ima potencijal da bude uspješna priča za trebinjski kraj i za cijelu RS.
“Ovim projektom želimo uvezati dva dijela RS vazdušnim putem, a s druge strane stvoriti mogućnost razvoja tog dijela RS u odnosu na geografsko područje u kojem se nalazi Trebinje. Vjerujemo da postoji veliki potencijal za razvoj biznis turizma i mislimo da je aerodrom za tu namjenu dobro rješenje”, rekao je on.
Janjić kaže da mu je poznata skepsa koja postoji u javnosti, ali da je ubijeđen da ovaj projekat može biti dobar za Trebinje.
“Kada dođe Bakir Izetbegović u Bihać i najavi tamo aerodrom, čak i mediji iz RS o tome pišu afirmativno, a nema ni ‘A’ od aerodroma. Kod nas sve dočekuju na ružan način. Kritiku je nemoguće izbjeći, ali ako želimo da razmišljamo afirmativno, onda ne vidim ništa loše i ne vidim ovo kao bacanje para, nego naprotiv, kao mogućnost za zarađivanje para zato što imamo područje koje ima veliki potencijal i mogućnost da bude razvojna komponenta kako za ‘Aerodrome RS’ tako i za grad Trebinje i njegovo okruženje”, kaže Janjić.
Podsjećanja radi, raniji tender, koji je ukupno raspisan na sto hiljada maraka, poništen je zbog žalbe, a samom tenderskom dokumentacijom tražena je najbolja ponuda za inženjerske usluge, prostorno planiranje i uređenje pejzaža, tehničko ispitivanje, ali i konsultantske usluge.
“Strategijom bi se definisala prva faza razvoja, koja predviđa izgradnju piste u dužini od 1.700 i širini od 30 metara. Ove dimenzije bi zadovoljile uslove za polijetanje i slijetanje dva aviona čiji je kapacitet 50 sjedišta. Osim toga, dokument mora da obuhvati i gradnju terminalne zgrade, kontrolnog tornja, hangara, pristupnih i servisnih puteva, ali i parking prostor”, stoji u tenderskoj dokumentaciji.
Janjić je rekao da je raniji projekat za aerodrom bio preskup, pa je traženo rješenje koje će biti prilagođeno realnim uslovima.
“Ako želite nekom nešto da ponudite, onda morate imati studiju. Ovom studijom želimo reći šta želimo i nudimo. U tom dokumentu će biti informacije za sve zainteresovane investitore koliko košta, gdje se nalazi i kakva mu je namjena. Vjerujemo da je ovaj projekt dobar i da će uspjeti zainteresovati investitore da ulažu”, zaključio je on. Nezavisne novine
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Naravno da je rentabilnost upitna i da je ovo bacanje para. I skepsa je ogromna a trebala bi biti i veca.
Prvo napravite javno preduzece aerodrom Trebinje u kome zaposlite par stranackih uhljebljenika i neradnika i onda im godinama isplacujete plate od poreza svih gradjana Republike Srpske. Onda ga zatvorite i nikome nista. Pare od poreza potrosene a ministra saobracaja umjesto pod istragu unapredite u predsednika skupstine.
Zatim otvorite avio kompanije air srpska. Koja gle cuda opet ima zaposlene neradnike a nema ni aviona ni letova. Sve se godinama placa od poreza i opet zatvorite kompaniju. I gle cuda pare od poreza potrosene a ministra saobracaja umjesto pod istragu unapredite u predsednika skupstine.
Aerodrom Banja Luka subvencije iz vlade, koje bi se trebale koristiti za unapredjenje poslovanja , u finansijski izvjestajima prikazuje kao poslovni prihod. Tako ispada da aerodrom posluje pozitivno. Ustvari aerodrom posluje negativno a novac namijenjen za unapredjenje tog poslovanja koristi za friziranje stanja.
Na sve to ministar Trninic odbije wizzair i javno izjavi od ovih letova aerodrom ne bi imao zaradu samo bi gradjani imali korist. I nikome nista.
Ministar javno kaze da bi od takvog ugovora samo gradjani imali korist! On to kaze kao razlog za odbijanje te saradnje. Znaci nije mu cilj da gradjani imaju korist. Ako nece imati drzava i on onda ugovor ne treba da se potpise. Ko **** gradjane zasto. Zasto bi ja ministar radio u interesu gradjana?
Nakon ove izjave treba je sam da podnese ostavku iz moralnih razloga. A Cubrilovic je trebao da zavrsi na sudu zbog trosenja novca na nepostojece avio kompanije i aerodrome. Zbog minusa zeljeznica i poste.
Ko zeli neka pogleda izjavu Trninica na youtube.com. A ima tamo i zanimljiva izjava Cubrilovica kad je rekao da je zabiljezeno povecanje broja putnika sa TREBINJSKOG AERODROMA.
Od ovoga sto sam nabrojao dovoljno je 10 % da inteligentan covjek posumnja u bacanje para i rentabilnost.
Aerodrom je strateski vazan za RS. Dali ce ekonomski biti islpativ, mozda, ali vrlo tesko. U svakom slucaju vazan projekt RS. Tko to ne vidi treba ici kod ocnog doktora.
itreba da se gradi ima puno zlonamjerni ljudi kakav smo mi narod cudo bozje