BANJALUKA, Sagledavši red letenja svih avio-kompanija shvatili smo da će ova 2014. godina biti daleko najuspješnija u istoriji Aerodroma “Nikola Tesla” i smjelo prognoziramo da će beogradski aerodrom ostvariti najveći napredak, odnosno zabilježiti najveći porast broja putnika u odnosu na sve prestoničke aerodrome u Evropi.
Rekao je to u intervjuu “Nezavisnim” Velimir Radosavljević, generalni direktor Aerodroma “Nikola Tesla” Beograd, navodeći da će im i ove godine akcenat biti na infrastrukturnim projektima. Prema njegovim riječima, u narednom periodu će kao vid podrške organizovati obuku i osvježavanje znanja za stručne ljude sa banjalučkog aerodroma.
Potpisali ste protokol sa “Aerodromima RS”. Šta on predviđa u kratkim crtama i na šta se sve odnosi?
RADOSAVLJEVIĆ: Samim protokolom smo ozvaničili i učvrstili našu saradnju. Protokol sadrži više vrlo konkretnih aspekata, među kojima su zajednička analiza tržišta u odnosu na zahtjeve avio-prevoznika, analiza tehnološkog razvoja, koje unapređuju poslovanje aerodroma kroz organizovanje zajedničkih posjeta proizvođačima opreme, prezentacijama, stručnim sajmovima, te međunarodnim skupovima. Takođe, ne smijemo zaboraviti ni polje stručnog usavršavanja, kao i razmjene informacija.
Pored toga, kakve još vidove podrške Aerodrom Banjaluka može očekivati od beogradskog aerodroma?
RADOSAVLJEVIĆ: Poslije prvog leta “Air Serbia” za Banjaluku 1. decembra prošle godine, banjalučki aerodrom je uputio zahtjev prema beogradskom aerodromu u pogledu organizovanja više kurseva stručnih obuka po raznim vidovima specijalnosti. Ovom zahtjevu ćemo izaći u susret u potpunosti. Djelimično će ta obuka biti organizovana u Beogradu tako što će se kolege iz Banjaluke priključivati našim grupama, a kada se bude ukazala potreba, spremni smo da organizujemo te obuke i kurseve u Banjaluci.
Da li linija Beograd – Banjaluka – Beograd, prema Vašem mišljenju, može zaživjeti na duži period?
RADOSAVLJEVIĆ: Kad je u pitanju linija između Beograda i Banjaluke, mislim da će se njen pun efekat moći osjetiti početkom ljetnjeg reda letenja, a to je od 30. marta pa nadalje. Očekujem još mnogo bolje rezultate kada “Air Serbia” bude u Beogradu započela letove u novom terminu oko ponoći, sa desetak istovremenih polazaka.
Aerodrom “Nikola Tesla” u Beogradu bilježi rast broja putnika, te polijetanja i slijetanja. Kako to objašnjavate?
RADOSAVLJEVIĆ: Sagledavši red letenja svih avio-kompanija koje će letjeti ne samo tokom zimske, nego i tokom ljetnje sezone, mi smo shvatili da će ova 2014. godina biti daleko najuspješnija u istoriji Aerodroma i već tada smo dali jednu smjelu prognozu da će beogradski aerodrom ostvariti najveći napredak, odnosno zabilježiti najveći porast broja putnika u odnosu na sve prestoničke aerodrome u Evropi. U januaru su počela da se ostvaruju ta predviđanja, imali smo više od 270.000 putnika, što je za oko 60.000 putnika više nego u istom mjesecu prošle godine, a što je povećanje za 29 odsto, broj letova veći je za 33 odsto i tereta za 20 procenata.
Možemo li očekivati da se Aerodrom “Nikola Tesla” zadrži na čelu kao lider u širem okruženju?
RADOSAVLJEVIĆ: Kada govorimo o širem okruženju, mi ćemo daleko prestići, na primjer, aerodrom u Sofiji. Drugo, ako smo tokom 2013. godine imali broj putnika koliki su imali Ljubljana i Zagreb zajedno, moje predviđanje je da ćemo ove godine imati više putnika nego što zajedno imaju Ljubljana, Zagreb i Sarajevo.
Da li su i kakva investiciona ulaganja predviđena u narednom periodu u Aerodrom “Nikola Tesla”, jesu li u planu neke rekonstrukcije, proširenja kapaciteta?
RADOSAVLJEVIĆ: Beogradski aerodrom već nekoliko godina sve investicije finansira iz sopstvenih prihoda, bez zaduživanja. Okvirno gledano, te investicije su u posljednjih pet godina iznosile oko 35 miliona evra. Kao što je bio slučaj 2013. godine, i ove će akcenat biti na infrastrukturnim projektima, od kojih ću reći neke. Završili smo prvu fazu rekonstrukcije terminalne zgrade i u punom jeku je druga faza. Četvrta faza će podrazumjevati izgradnju višeg sprata koji će omogućiti razdvajanje dolazećih i odlazećih putnika. Za 15 dana mi ćemo, poslije duže vremena, imati čekaonice za izlazak putnika sa nivoa tla, ne preko avio-mostova, čime ćemo proširiti svoj kapacitet. Čim prestanu zimski uslovi, počeće rekonstrukcija drugog dijela naše najduže rulne staze, one paralelne sa pistom, u dužini od 2.300 metara. Postavili smo krajem godine šest najnovijih avio-mostova, a za mjesec dana ćemo na tih šest pozicija, plus na još pet drugih parking pozicija, postaviti najsavremenije vizuelne elektronske uređaje koji pomažu pilotima da što preciznije i bezbjednije uparkiraju avione. S druge strane, naravno da ćemo voditi računa o komforu za putnike, ali i o sadržajima, jer ljude interesuju prodajni objekti, kafei, restorani. Mogu da se pohvalim da je u posljednjih mjesec dana otvoreno nekoliko radnji najpoznatijih svjetskih brendova, kao što su “Victoria's Secret”, “Boss”, “Swarovski”. Planiramo još neke sadržaje, kao što su specijalne pušačke kabine, zatim kabine za odmor putnika i drugo.
Nove linije iz Beograda
Imate li informacije da će sa beogradskog aerodroma avioni ubuduće direktno letjeti na neke destinacije na koje do sada nisu?
RADOSAVLJEVIĆ: Beogradski aerodrom nikad ne najavljuje, nego objavljuje nove informacije. U tom smislu, imaćemo na neki način obnovljenu direktnu liniju prema Barseloni, koju će obavljati španski “Vueling” od kraja juna ove godine. Zatim od 1. jula prvi put imaćemo letove iz Beograda ka Lisabonu zahvaljujući portugalskoj nacionalnoj kompaniji TAP. Interesantno je da će u svega šest mjeseci tri avio-kompanije otvoriti direktne letove za Ženevu. Uz sve nabrojano, opet će najaktivnija biti “Air Serbia”, koja će tokom ljetnje sezone otvoriti čak šest novih destinacija, a to su Kijev, Varšava, Sofija, Varna, Budimpešta i Bejrut. Nezavisne novine