SARAJEVO, Petnaestak prevozničkih kompanija, uglavnom velikih, nezadovoljno je raspodjelom CEMT dozvola za 2011. godinu zbog čega su najavile da će se žaliti Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Većina kompanija koje se bave cestovnim prevozom tereta smatra da je ove godine raspodjela dozvola bila najbolja dosad, da je rađena transparentno i na osnovu utvrđenih kriterija.
Međutim, iako je prevoznicima bilo na raspolaganju 940 dozvola, ili 136 više nego lani, nekolicina, uglavnom većih kompanija, smatra da je oštećena. Između ostalih, to su kompanije “Petrić” Vršani-Bijeljina, “Muhićtrans” Sarajevo, “Tuzlaprevoz”, “Kuna” Tuzla i druge.
“Svi veliki prevoznici ugroženi su raspodjelom, a nagređeni mali. Dobio sam 10 dozvola, što je 30 posto od onoga što je trebalo da dobijem. U odnosu na prošlu godinu nabavio sam sedam novih kamiona, a dato mi je manje dozvola. Neki su dobili šest dozvola za sedam kamiona”, kaže Suad Muhić, vlasnik “Muhićtransa”.
Tvrdi da obavlja mjesečno više transporta prema Evropi nego druge kompanije, zbog čega smatra da su mu dozvole potrebnije nego drugima.
“Ako u žalbenom roku ne dobijem veći broj dozvola, kompletnu firmu sa voznim parkom preseliću u Sloveniju”, upozorava Muhić i dodaje da sa drugim oštećenim prevoznicima piše dopis ministru transporta i komunikacija Rudi Vidoviću u kojem traži njegovu intervenciju.
Da su manji prevoznici bolje prošli od velikih tvrdi i Risto Petrić, vlasnik kompanije “Petrić” Vršani-Bijeljina.
“Imam 57 kamiona, a dobio sam samo 10 dozvola. Neki omjeri treba da postoje. Jedini obavljamo prevoz hrane, hemijskih proizvoda i praškastih tereta, uglavnom iz trećih zemalja i donosimo pare u BiH. Nekome dozvole život znače i treba ih dati onima kojima su potrebne, a ne onima koji ih ne koriste”, kaže Petrić i tvrdi da će 80 njegovih radnika ostati bez posla ako predložena lista ne bude izmijenjena.
U Ministarstvu transporta i komunikacija BiH kažu da je teško naći model da budu svi zadovoljni.
“Ove godine prevoznici su tražili 2.012 dozvola, a bilo je na raspolaganju 940. Ne vidim model podjele koji će osigurati da svi budu zadovoljni”, kaže Igor Pejić, stručni saradnik za licence Ministarstva.
Dodaje da je osnovno načelo CEMT rezolucije da što više učesnika bude u postupku raspodjele i da ih što više dobije dozvole i da se komisija koja ja obavljala podjelu time rukovodila.
Milan Gačić, predsjednik Udruženja “Međunarodni transport” Banjaluka, kaže da je Ministarstvo ove godine povelo računa da ne pravi propuste kao što je bilo ranijih godina.
“Unaprijed su odredili vrijednost CEMT-ovih dozvola, bodovali svaki kamion i njegove karakteristike i na osnovu zbroja bodova dodjeljivali dozvole”, kaže Gačić.
Smatra da je problem neuređen poslovni ambijent u transportnoj industriji, koji ne dozvoljava rast preduzeća s većim brojem kamiona.
Rješenje za nezadovoljne kompanije pokušalo se naći prilikom sastanka Odbora cestovnih prevoznika tereta u Spoljnotrgovinskoj komori BiH. Međutim, većina je podržala Ministarstvo, pa je sa sastanka otišao zaključak da bude nastavljen rad u skladu s propisima.
Prevoznici su mogli da ulože žalbe do 10. decembra, a konačna lista raspodjele CEMT dozvola, kako najavljuju iz Ministarstva, biće objavljena do 17. decembra.
Vruć krompir
Zijad Sinanović, direktor Sektora za transport STK BiH, kaže da u predloženoj raspodjeli dozvola ima nelogičnosti.
“Ispada da velike kompanije tjeramo da budu male, a male da posmatramo kao velike. Stvar je u tome da razvijamo i jedne i druge”, kaže Sinanović.
Smatra neprihvatljivim što je Ministarstvo vruć krompir prebacilo Komori, “a što se uvijek desi kada zabrljaju”.
“Napravljen je promašen model, koji je plod neiskustva nove komisije, brzine, a možda i ometanja”, ističe Sinanović i dodaje da bi raspodjelu dozvola umjesto Ministarstva trebalo da obavlja Komora, koja bi na sebe preuzela i odgovornost. Nezavisne novine