NJUJORK, Da li ste sigurni da su vaše slike sa prošlonedjeljne žurke koje ste stavili na Facebooku sasvim bezazlene?
Koliko možete da budete uvjereni da vaši šaljivi tvitovi neće nikome smetati? Vaš novi poslodavac možda ne misli tako.
Kada idete na razgovor za posao, više nije sasvim dovoljno da imate impresivnu radnu biografiju i da ostavite dobar utisak tokom razgovora sa potencijalnim šefovima. Sa neprestanim usponom društvenih mreža i vaši profili na njima igraju značajnu ulogu u poslovnom svijetu.
Portal za traženje poslova “Jobvite” sproveo je istraživanje među poslodavcima o tome koliko profili kandidata na društvenim mrežama imaju ulogu prilikom zapošljavanja. Ispostavilo se (logično) da su LinkedIn, Facebook i Twitter odlična mjesta za pronalaženje novih zaposlenih.
Profile na LinkedIn-u provjerava 94 odsto poslodavaca, što će reći da bi trebalo uredno da vodite račun o svom profilu na toj društvenoj mreži, prenosi Mashable. To je bez sumnje u online svijetu najznačajniji izvor informacija o potencijalnim zaposlenima, u koji se uzdaju skoro svi poslodavci.
Sljedeća po značaju je društvena mreža Facebook. Ukoliko imate profil na toj mreži, trebalo bi da znate da skoro dvije trećine poslodavaca (65 odsto) redovno prati šta se dešava na Facebooku i nerijetko zapošljava ljude koje “otkriju” upravo na toj mreži.
Kada je Twitter u pitanju, vaše misli od stotinak karaktera takođe mogu biti preporuka za posao. Skoro 55 odsto poslodavaca prati zbivanja na toj mreži i među zanimljivim tviterašima vidi potencijalne kandidate za posao.
Svaki peti poslodavac za pronalaženje poslova koristi blog kompanije, dok se u Google + uzda osamnaest odsto ispitanika, prenose agencije.