SARAJEVO, Ovlašteni uvoznici novih automobila u BiH zadovoljni su vidnim napretkom u realizaciji Pravilnika o homologaciji, kada je Ministarstvo komunikacija i transporta BiH odabralo odgovarajuće institucije za obavljanje administrativnih i tehničkih poslova u vezi sa sertifikacijom vozila, te administrativnih, vezanih za homologaciju vozila, dijelova, uređaja i opreme.Na današnjem sastanku Odbora vozila Spoljnotrgovinske komore BiH ovlašteni uvoznici su istakli da treba uraditi još mnogo posla, jer je pred odobrenim konzorcijem zadatak da u narednu godinu dana u potpunosti bude uspostavljen sistem homologacije vozila u BiH.
Uvoznici smatraju da oni treba da igraju značajniju ulogu u regulisanju pitanja uvoznih polovnih automobila, što je i praksa u zemljama regiona.
“Ovlašteni uvoznici jedini imaju direktnu vezu sa proizvođačima automobila i mogu obezbijediti precizne podatke o polovnim vozilima, a naročito kada je u pitanju provjera ispunjavanja propisanih kriterija o normi izduvnih gasova”, istakao je član Odbora i produkt trener firme “Asa auta” Emgijad Bešlija.
On je istakao da su uvoznici spremni da pruže stručnu i infrastrukturnu pomoć nadležnim institucijama u sprovođenju Pravilnika o homologaciji, te prilikom provjere ispravvnosti dokumentacije kod uvoza polovnih automobila.
Prema njegovim riječima, ovlašteni uvoznici novih vozila i dalje se zalažu za uvođenje “evro 4” norme izduvnih gasova, kao mjere regulacije uvoza polovnih automobila u BiH, kao što je u Srbiji i Hrvatskoj.
“Prema nekim najava, nacrt nove odluke predlaže `evro 3`. Uvoznici su i to prihvatili, ali smo zahtijevali da se norma `evro 4` primijeljuje kod uvođenja kod homologacije, za koju se nadamo da će početi 1. januara naredne godine”, istakao je Bešlija na sastanku.
On je rekao da ako bi se poštivala norma “evro 4”, koja je počela da se primijeljuje u zemljama EU 2005. godine, bio bi podmlađen vozni park u BiH.
Bešlija je naglasio da bi se primjenom norme “evro 3” uvozili automobili koji su prešli više od 300 000 kilometara, jer se procjenjuje da automobil u EU godišnje pređe između 30 000 i 40 000 kilometara.
Savjet ministara BiH je u decembru prošle godine skinuo sa dnevnog reda nacrt odluke kao privremeno rješenje koje je pripremilo Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa, a ima veze sa Odlukom o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma, koja je na snazi od 2000. godine.