SPLIT, Krešimir Sečak, direktor AD ”Brodovi”, koje posluje u okviru Prevent grupacije u BiH, najavio je da ova kompanija za svjetsko nautičko tržište priprema najnoviji brend – jedrilicu tipa “salona 60”, koja košta od 1,2 do 1,5 miliona evra.
” Jedrilicu `salon 60` kreiraće jedan od najpoznatijih dizajnera u svijetu nautike Džejson Ker, koji živi i radi u Barseloni”, rekao je Sečak i dodao da je Ker angažovan nakon veoma uspješne saradnje sa braćom Jakopinec, dizajnerima iz Slovenije koji su kreirali dosadašnje tipove `salone`.
Sečak je novinarima iz BiH, koji su posjetili fabriku ovih jedrilica u Solinu kod Splita, rekao da je Prevent grupacija u BiH uspješna i da proizvodi izuzetno kvalitetan i ekskluzivan brend – jedrilice tipa “salona”, pri čemu se čak 80 odsto proizvodnje plasira u Evropu, Aziju, Ameriku, Japan, Koreju.
On je naveo da se dijelovi za “salonu”, osim u Solinu, proizvode u Preventovim pogonima u Visokom i Goraždu, gdje se izrađuje enterijer jedrilice, što je najskuplji dio ovog superluksuznog plovila, koje posjeduje najviše nautičke standarde.
Sečak je istakao da se u Preventovim proizvodnim segmentima AD ”Nautika” i AD ”Brodovi” grade i popularni gumeni čamci tipa ”maestral”, koji se prodaju u Rusiji, Grčkoj i Engleskoj.
Ova dva pogona, zajedno sa Čarterom, koji je smješten u marini Kaštela kod Splita, zapošljavaju 140 radnika.
”Nažalost, zbog visokih cijena, koje se kreću od 110.000 do 400.000 evra, zavisno od modela, još u BiH nemamo kupce za Salonu, ali smo za potrebe kupaca na domaćem tržištu prodali određeni broj maestrala, čija je cijena oko 20.000 evra”, naveo je Sečak.
Prema njegovim riječima, poseban kvalitet, izuzetne performanse i visoke cijene proizvoda dio su poslovne politike Preventa, koji u okviru grupacije ima potpuno zaokružen sistem proizvodnje, što ga čini veoma konkurentim i prepoznatljivim na svjetskom nautičkom tržištu.
On je precizirao da su AD ”Brodovi” u ovoj godini proizveli 40 jedrilica tipa “salona”, pri čemu je potpisano već 10 ugovora za prodaju ovih komfornih i atraktivnih jedrilica, dok je plan za sljedeću godinu izgradnja oko 60 jedrilica tipa “salona 44”, “salona 42” i “salona 41”.
Prema proizvodnom planu maestrala, u sljedećoj godini trebalo bi da bude izrađeno oko 70 gumenih čamaca.
”Naša je želja da `salona` i `maestral` postanu globalni brendovi u svijetu nautike, tim prije, jer su naši kupci uspješni poslovni ljudi, ljubitelji jedrenja, zbog čega mi često kažemo da mi, zapravo, ne prodajemo brodove, nego snove”, istakao je Sečak.
On je istakao da AD ”Brodovi” u poslovnoj politici nastoje da postignu balans između udobnog i brzog jedrenja, što je za rezultat u 2007. godini imalo činjenicu da je “salona 37” istovremeno osvojila nagradu u prestižnim izborima i za najbolji evropski i za najbolji američki brod u ovoj kategoriji jedrilica.
Sečak je dodao da kompanija na čijem se čelu nalazi godišnje u marketing izdvaja oko milion evra, odnosno pet do šest odsto od prihoda kompanije na godišnjem nivou, a redovan je učesnik svih evropskih i svjetskih nautičkih sajmova i takmičenja, gdje redovno osvaja prestižne nagrade.