BANJALUKA – Upotreba interneta u posljednje dvije godine rapidno je porasla, a uporedo sa tim, nažalost i broj pokušaja prevara internet korisnika lažnim imejl porukama, oglasima, nagradnim igrama, prilikama za laku zaradu ili nekim oblicima prijetnje, ističu u kompaniji “M:tel”.
U “M:telu” upozoravaju građane da obrišu svaki mejl sumnjivog sadržaja u kojem se od njih traži da ažuriraju podataka, da kliknu na neki link ili da otvore prilog poruke.
U suprotnom, tvrde u “M:telu”, korisnici rizikuju da preuzmu zlonamjeran softver na svoj uređaj.
U saoštenju ove kompanije navodi se da se lažne poruke mogu prepoznati po imejl adresi pošiljaoca, a često i po nizu pravopisnih i gramatičkih grešaka u samoj poruci.
Iz “M:tela” upozoravaju da je agresivno prikazivanje reklamnih poruka i oglasa karakteristično za aplikacije koje najčešće nemaju neku korisnost, već im je cilj da prikažu poruke kad god se uređaj uključi.
Te poruke takođe mogu da sadrže link ka sumnjivim veb sajtovima ili da navedu korisnika da generiše međunarodni saobraćaj.
“M:tel” savjetuje korisnicima da budu oprezni sa aplikacijama koje žele da instaliraju, te pregledaju utiske drugih korisnika i provjere koje dozvole traže pri instalaciji.
“Takođe, kao zaštitu treba koristiti antivirusni softver koji će blokirati maliciozne aktivnosti, kao što je `Siguran net` koji je na raspolaganju našim korisnicima mobilne telefonije”, dodaje se u saopštenju.
Ukazujući na sms prevare, u “M:telu” upozoravaju da je cilj lažnih sms poruka da se pokuša zbuniti korisnik kako bi pomislio da mu se javlja neko njemu poznat.
Međutim, u pitanju je lažno predstavljenje u kojem se najčešće traži dopuna pripejd računa ili se šalje link na lažnu web stranu sa zahtjevom za unosom bankovnog računa.
“M:tel” upozorava korisnike da ukoliko imaju propušten poziv sa nepoznatih međunarodnih brojeva, ne pozivaju brojeve sa ovim numeracijama kako bi izbjegli moguće nepotrebne troškove.
Srna