BERLIN, Njemački dnevni listovi su u posljednjih deset godina izgubili skoro četvrtinu tiraža, a taj trend se nastavlja, što ugrožava opstanak pojedinih listova, dok su neki već bankrotirali.
Decenijama su novine bile prvi izvor informacija, od termina održavanja buvljih pijaca, vremenskih prognoza, rada dežurnih apoteka, do novosti iz nauke i sporta, ali je u septembru prošle godine bankrotirao nirnberški dnevni list „Abendcajtung“, najstariji njemački dnevnik, osnovan 1919. godine.
Sada slična sudbina prijeti i jednom od najuglednijih dnevnih listova sa velikom tradicijom, dnevniku „Frankfurter rundšau“, kao i njemačkom izdanju “Fajnenšel tajmsa”, prenio je Dojče vele.
„Ne vjerujem da će branša umrijeti. Ali poteškoće su znatne. Za deset godina branša sigurno neće izgledati kao sada“, kaže stručnjak za štampane medije Ginter Rager.
Rager je bio univerzitetski profesor novinarstva i naučno se bavio trendovima u novinskoj branši. Sada je u penziji i pretplatio se na tri dnevna lista. On smatra da mladi nerado čitaju novine i da taj problem neće biti lako prevaziđen u budućnosti.
Mladi između 14 i 29 godina znatno manje čitaju novine u poređenju sa generacijom svojih roditelja. Čitaoci se sele na internet, a za novine je još veći problem u tome što se u istom smjeru uputila i reklamna branša.
Portparol Saveza njemačkih novinskih izdavača Anja Paskvaj priznaje da ni oni ne mogu da pretpostave kako će novinska branša izgledati u budućnosti, pošto se nalazi usred transformacije.
„Kada razmišljamo o njemačkim novinama za deset, dvadeset ili trideset godina, onda pretpostavljamo da će i tada postojati štampane novine koje će se prodavati i biti čitane“, kaže Paskvaj.
Ona smatra da će vjerovatno na jednoj strani postojati birani štampani proizvodi za elitu, koji će biti skupi, a sa druge strane, masovne, jeftine ili čak besplatne novine za masu ljudi koji idu na posao javnim prevozom.
Slično razmišlja i Rager, koji očekuje da će većina čitalaca novina poticati iz obrazovanijeg sloja stanovništva, koji će sebi moći da priušti štampane novine i koji neće željeti da se informiše samo putem interneta.
U Njemačkoj postoji 1.532 lokalnih listova, 330 novinskih kuća i 130 redakcija. Novinsko tržište je najveće u Evropi i peto po veličini u svijetu.