PEKING, Kineskim radio i televizijskim stanicama zabranjeno je reklamiranje skupih poklona kao što su satovi, rijetke markice i zlatni novac.
Radi se o akciji vlade da se prekine sa ekstravagantnim poklonima rukovodiocima i rasipanjem, javila je agencija Sinhua.
Takva reklamiranja su “propagirala lažne vrijednosti i pomagala u stvaranju loših sklonosti društva”, navela je u saopštenju državna administracija za radio, film i televiziju.
Zabrana je uslijedila nakon ponovljenih poziva novog kineskog šefa partije Sji Đinpinga na stalnu borbu protiv korupcije i zloupotreba vlasti. Kineski proizvođači luksuznih predmeta brinu da bi ova mjera mogla da utiče na prodaju jer su oni bili dosta reklamirani preko televizije i radija.
Proizvođači popularne kineske rakije Maotai i drugih pića su redovno bili sponzori godišnjih aukcija na kineskoj centralnoj televiziji ČTV.
Prodaja poznatog kineskog likera Baiđiu koji je nekada služen na svim vladinim banketima, pala je u decembru poslije zvanične zabrane korišćenja alkohola na vojnim svečanostima u radno vrijeme. Boca tog pića od žita može da dostigne i do hiljadu juana ili oko 160 dolara.
Obračun sa korupcijom pogodiće vjerovatno najviše časovničare i zlatare, posebno od kada su skupocjeni strani časovnici postali simbol zloupotreba i mita.
Hengdeli i Carski satovi su dvije najveće kompanije u Kini za prodaju satova i vrijednost njihovih akcija na berzi je juče pala poslije vijesti o zabrani reklamiranja. Cengdeli je izgubio 2,2 odsto u Hongkongu, a Carski satovi jedan odsto, prenio je Rojters.
Si je u prvom govoru nakon preuzimanja čelnog položaja u Komunističkoj partiji Kine upozorio da neuspjeh u borbi protiv korupcije i ekstravagancije može da ugrozi opstanak partije na vlasti. Kineska partija je bila pogođena serijom skandala funkcionera i na najvišem nivou.
Sji će preuzeti dužnost i šefa države od Hu Đintaoa na zasjedanju parlamenta u martu mjesecu. Tanjug