SARAJEVO,Iako u FBiH dio distributera nafte od danas najavljuje rast cijena goriva, u Ministarstvu trgovine FBiH tvrde da nikome nisu izdali saglasnost za to te upozoravaju da je svaka promjena bez njihove saglasnosti nezakonita.
Istovremeno, u RS dio distributera nove cijene najavljuje od četvrtka.
“Do petka nije stigao niti jedan zahtjev za izmjenu cijena i mi nikome nismo dali saglasnost. Distributeri mogu sami ići s novim cijenama, ali to će onda biti nezakonito”, kazali su u ovom ministarstvu.
U pojedinim medijima je najavljeno da će cijene goriva biti povećane za pet feninga po litru, čime će cijena litra svih vrsta biti viša od dvije KM. Navodno se prvi za rast cijena odlučio “Energopetrol”, ali Namik Bušatlić, jedan od direktora, tvrdi da ne zna ništa o mogućem poskupljenju.
Na pumpama ove kompanije, pak, kažu da su čuli da je moguće poskupljenje, ali da takve vijesti njima dolaze pred ponoć, kada se pravi zapisnik o zatečenoj količini goriva i ističu nove cijene.
Istovremeno, dio privatnih distributera u RS najavljuje nove cijene od četvrtka, a drugi dio čeka nove svjetske cijene, koje stižu u utorak.
“Udruženje će donijeti odluku o poskupljenju od pet feninga po litru od četvrtka, ali ta odluka nije obavezujuća za sve distributere”, kaže Vojin Mitrović iz Bijeljine, predsjednik Udruženja vlasnika oko 50 privatnih benzinskih pumpi.
U “Krajinapetrolu”, koji gazduje s petnaestak pumpi, čekaju nove svjetske cijene.
“Ako poskupljenje po toni bude od 15 do 20 dolara, moraćemo i mi povisiti cijene, ali za sada ne znam ništa”, rekao je juče Milovan Bajić, direktor “Krajinapetrola”.
Proteklih mjeseci gorivo je poskupjelo nekoliko puta, uz obrazloženje da je to zbog pada vrijednosti dolara ili zbog rasta cijena goriva na svjetskom tržištu. Sve analize najavljuju da će rast cijena goriva uzrokovati nova poskupljenja svih drugih proizvoda jer su prevoz i distribucija sastavni dio cijene svakog proizvoda.
Lovrić: Nikada nije iskorišten pad cijena goriva
U BiH treba razmotriti strukturu cijena goriva, smatraju u Vanjskotrgovinskoj komori BiH i podsjećaju da prilikom brojnih poskupljenja zbog rasta svjetske cijene goriva ili pada vrijednosti dolara niti jednom nije iskorišten i pad svjetske cijene goriva.
“Svako poskupljenje goriva donosi veći prihod državi, prije svega 17 posto od PDV-a, ali i akcize za obnovu cesta. To je u ovom, dominantno potrošačkom budžetu, veoma važno, ali u BiH mora biti razmotrena struktura cijena goriva, prirodni potencijali koje BiH ima, ali i razvoj domaće prerađivačke industrije”, kaže Milan Lovrić, predsjednik VTK BiH.