SARAJEVO, Procjenjuje se da u BiH ima više od 40.000 vozila koja koriste plin kao gorivo, iako ni jedna firma nema certifikat za ugradnju plina u automobile.
Izjavio je ovo Fuad Klisura, direktor Insitituta za privredni inžinjering u Zenici.
Zbog nepostojanja certifikacijske kuće, kako ističe, u slučaju nezgode niko ne snosi odgovornost.
“Na državnom nivou nema nijedne institucije koja firmama može davati certifikat da su ovlaštene za ugradnju plinske instalacije u auta. Svi koji se bave ovim poslom dovode svoje klijente u nezgodnu situaciju, jer im se po postojećoj zakonskoj legistlativi to ne može unijeti u saobraćajnu dozvolu, pa su takva vozila tehnički neispravna”, objasnio je Klisura.
Ministarstvo transporta i komunikacija BiH u junu prošle godine objavilo je Pravilnik za certifikaciju, a tri mjeseca nakon toga je trebalo da bude izbrana institucija koja će urediti oblast certifikacije i atestiranja.
Klisura smatra da se u uređenje ove oblasti umiješala politika, a Dario Bušić, šef Odsjeka za cestovni i željeznički promet u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH, kaže kako bi javni natječaj uskoro trebalo da bude objavljen.
“Ne znam zašto kasni. I Pravilnik o certificiranju vozila i uvjetima koje organizacije za certificiranje vozila moraju ispuniti trebalo je da bude objavljen prije godinu i po, a objavljen je tek u septembru prošle godine. Tačno je da u BiH ne postoji evidencija o firmama koje imaju dozvolu za ugradnju plina u auta, ali je i tačno da ima firmi koje imaju odobrenje od Instituta za standardizaciju i mjeriteljstvo”, istakao je Bušić.
Prema njegovim riječima, Institut za privredni inžinjering trebalo bi da kontroliše da li firme imaju dozvole i ko ih je izdao u stanicama za tehnički pregled vozila.
Klisura navodi kako firme koje se bave ugradnjom plina imaju sklopljen ugovor o zastupanju proizvođača plinske opreme.
“Imaju certifikat da su ljudi bili na edukaciji i osposobljavanju za ugradnju plina, navodno u Hrvatskoj, Italiji, Srbiji. Upitno je da li su stvarno i bili na edukaciji. Od naših institucija nijedna firma nema certifikat i to hitno mora biti riješeno”, upozorio je Klisura,
U sarajevskoj firmi “Meser”, koja se bavila ugradnjom plina u automobile, kažu kako to više ne rade zbog neuređene zakonske regulative, ali i cijena ugradnje ovog sistema.
“To više ne radimo, jer niko ne može da plati kvalitet. Kod nas ne postoji ni zakon koji bi regulisao ovu oblast”, istakli su u ovoj firmi.
Vozila koja imaju ugrađen plin ne smiju ulaziti u zatvorene prostore i podzemne garaže. To je svugdje u svijetu zabranjeno.
“U Sarajevu je mnogo podzemnih garaža, ali ni na jednoj nema upozorenja za vozače auta s plinskim sistemom. U posljednjoj nezgodi gdje je eksplodiralo vozilo u koje je bio ugrađen plin, na relaciji Konjic -Sarajevo, niko nije nastradao. Ovakav slučaj upozorava na alarmantnost rješavanja problema”, kaže Klisura.
Prije desetak dana na putu od Sarajeva prema Konjicu eksplodiralo je auto na plinski pogon. Troje putnika ostalo je živo, jer su se udaljili čim su primijetili dim. Nezavisne N.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
zdravo
Interesujeme sta vozilo mora imati obavezno od opreme kada je pogonsko gorivo plin LPG
Interesuje me da li je konačno na nivou države ustanovljena institucija za certificiranje plinskih instalacija u automobilima?
da ste vi meni zivi i zdravi, da ne bi neko mozda cekao da se neko na drzavnom nivou usaglasi, pa da tek onda instalira LPG u svoje auto? vi ste to pokrenuli samo zato sto ste skontali da ima veliki broj auta sa plinskim instalacijama, pa ste smislili novi harac po tom osnovu! to sto LPG pogon predstavlja ekoloski najcisci pogon, vas boli briga!
sta je sa uvozom auta starijih od 7 godina, banditi?
Interesuje me koja je cena plina u bosni jer bismo da putujemo do Šibenika preko iste. Nikada do sad nismo dolazili u bosnu pa sledece leto zelimo porodicno da provedemo na nekoj od Vasih planina! Koja je vasa preporuka?
Draga Tanja LPG u Republici Srpskoj kosta 0.98 KM, kolika je cijena u Federaciji BiH nije mi poznato. A moja je preporuka svakako Jahorina.
svi ste vi kleme 😀