BANJALUKA, Da je ekonomska kriza koja trese planetu zaobišla neke stanovnike BiH najbolje govori podatak da su ove godine uvezeni automobili vrijedni 482 miliona maraka, a u Banjaluci je registrovan “mercedes” čija je vrijednost viša od milion maraka.
Portparol Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratko Kovačević rekao je za “Glas Srpske” da je u Banjaluci u oktobru ove godine registrovan “mercedes S 600L guard”.
– Vrijednost ovog vozila prilikom uvoza u BiH procijenjena je na 857.000 maraka, a dažbine prilikom registracija iznosile su još 206.000 maraka, tako da je vozilo ukupno plaćeno više od milion maraka – istakao je Kovačević.
Kako saznaje “Glas Srpske” ovaj automobil uvezla je firma jednog stranog državljanina na koju je i registrovan.
Kovačević kaže da je kada je riječ o skupocjenim automobilima u ovoj godini u BiH uvezen i “cadilac escalade” čija vrijednost je oko 260.000 maraka, a dažbine na njega plaćene su 89.000 maraka.
Pored ovih jedan od najskupljih automobila koji su uvezeni u toku godine je “porše 970 panamera 4S” koji je vlasnika koštao više od 250.000 maraka.
U BiH je ove godine uvezena i limuzina “audi A8” čija je vrijednost oko 200.000 KM, kao i terenac “BMW X5”, za koga je vlasnik izdvojio 185.000 maraka.
Kovačević je istakao da je ove godine znatno povećan broj uvezenih automobila, tako je u prvih 11 mjeseci prošle godine uvezeno 30.742 automobila čija je vrijednost bila 360 miliona KM, a ove godine za isti period uvezeno je 43.158 vozila ukupne vrijednosti 482 miliona maraka.
– Ove godine, kao i do sada, najviše se uvozi “Folksvagenovih” vozila, a iza njih su, “opel”, “reno”, “sitroen” i drugi. Uglavnom se uvoze automobili mlađi od deset godina – kaže on.
Ekonomista Zoran Pavlović kaže da se u kriznim vremenima uvijek događa da se povećava broj onih koji imaju ekstra profit.
– Procenat povećanja kupovine skupocjenih automobila nesrazmjeran je porastu bijede, ali je ekonomski razumljiv. Ljudi koji ostvaruju veliki profit, ostvaruju ga zbog toga što je situacija neregularna – objašnjava Pavlović.
Kaže i da u uređenim državama čim bi neko kupio tako skup automobil ujutro stiže inspekcija i provjerava da li je kupljen od regularno zarađenog novca i da li je vlasnik izmirio sve svoje obaveze prema državi.
Dažbine
Portparol Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratko Kovačević istakao je da se od početka 2011. godine na uvoz polovnih automobila iz zemalja članica Evropske unije u BiH plaća šest odsto za carinu i 17 odsto za PDV.
– Carina na uvoz polovnih automobila od početka 2012. godine smanjuje se sa šest na tri odsto – dodao je.Glas Srpske
5 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Milin
Kako CAPITAL saznaje, najskuplji automobil vlasnistvo je firme “Comsar Energy RS” Banjaluka, u vlasništvu Rašida Sardarova koji gradi TE Ugljevik 3. Skupština akcionara Rudnika i termoelektrane Ugljevik, polovinom ove godine, usvojila je odluku da zajedno sa firmom “Comsar Energy Limited” sa Kipra osnuje zajedničko preduzeće koje će u Ugljeviku izgraditi novu termoelektranu snage 400 megavata. Prema okvirnim procenama, izgradnja nove termoelektrane Ugljevik 3 i rudnika, koji će je snabdevati ugljem, koštaće 550 miliona KM. U tom energetskom objektu, koji treba da bude izgrađen za 30 meseci, biće stalno zaposleno 800, dok će indirektno zapošljavati još 400 radnika.
Tako je ,Mile počašcen.
Tako ti itreba srpski narode, nek te …. tvoji.
trebamo biti ponosni na dobra djela,viditeli koliko je doprinio za dazbine pa i toje dio napredka i te kako.