PODGORICA, Tunel Sozina u prethodna dva mjeseca zabilježilo je pad prometa vozila 2,78 odnosno 2,26 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Po riječima, direktora Monteputa, koje upravlja tunelom, Osman Nurkovića, u julu je frekvencija vozila porasla za oko 100.000 u odnosu na jun, a putarina je bila skoro 992.000 evra, trećinu veća nego u junu. Prosječna dnevna naplata u julu bila je 32.000 evra.
U prvih sedam mjeseci ove godine došlo do neznatnog pada prometa od 1,45 u odnosu na 2013., kada je naplaćeno 3,9 miliona evra putarine.
“Razlog manjeg obima saobraćaja je posljedica smanjene privredne aktivnosti, odnosno krize koja je prisutna posljednjih godina”, rekao je Nurković za “Pobjedu”.
Najbolji mjesečni prihod od početka naplate 2005. godine, bio je 1,217 miliona evra, ostvaren u agustu 2008. godine, podsjetio je on.
U avgustu se, međutim, očekuje maksimalni dnevni promet, dodao je.
Cijena putarine je evro za motocikle, 2,5 za automobile do 18 evra za šlepere. Za kupovinu 50 ili više prolazaka, karta je jeftinija 10 odsto.
Po Nurkovićevim riječima, tunel Sozina je kompleksan objekat, koji opslužuje 60 ljudi 24 sata dnevno, 365 dana u godini.
“Tunel je bezbjedan, od 2009. ima upotrebnu dozvolu, mada se o tome još spekuliše u javnosti. Sozina funkcioniše besprijekorno do te mjere da sve sijalice rade u tunelu”, rekao je Nurković, i dodao da je naredni korak uvođenje tzv led rasvjete, zbog uštede energije i zaštite životne okoline.
Time bi, dodaje, kompanija godišnje uštedjela oko 120.000 evra, što bi značilo da će se investicija isplatiti za četiri godine. Struja za Sozinu godišnje košta 270.000 evra.
U planu je i uvodenje solarne energije za tunel. Monteput ima oko hektar zemlje izmedu tunela Raš i Sozina gdje bi bile instalirane solarne ploče.
Nurković je naveo da u Monteputu rade na unapredenju brzine prolaska kroz tunel i da je prije desetak dana uvedeno plaćanje bankovnim karticama. Tanjug