Trninić je na trećem “Jahorina ekonomskom forumu” naveo da je vazdušni saobraćaj u Republici Srpskoj stagnirao dugi niz godina, te da je Vlada prošle godine ukazala da je takvo stanje neodrživo i krenulo se sa dodatnim investiranjem u banjalučki Aerodrom.
Prema njegovim riječima, značaj banjalučkog Aerodroma prepoznala je i Uprava za indirektno oporezivanje BiH koja će sljedeće godine investirati u određene objekte za smještaj carine, granične policije i inspekcije, tako da će to biti sasvim dobro opremljen aerodrom, primamljiv za avio-operatere i njihove klijente.
“Imali smo veliki pritisak, prije svega naših privrednika, Privredne komore Republike Srpske, jer je pokazana velika potreba za ovim vidom saobraćaja”, naveo je Trninić i dodao da su za vazdušnim saobraćajem veliku potrebu iskazali i ljudi sa ovih prostora koji rade u inostranstvu, te tur-operatori.
Podsjećajući da je u proteklom periodu sa banjalučkog Aerodroma postojala samo jedna redovna avio-linija sa Beogradom, i to tri puta sedmično, Trninić je najavio da bi od jeseni trebalo da funkcionišu i niskotarifne linije za određene destinacije u Evropi – dvije po dva puta sedmično.
Trninić je konstatovao da su postojali ograničavajući faktori zašto se ranije nije išlo u razvijanje avio-saobraćaja u nekim drugim pravcima, iako su postojale mogućnosti. Srna